dinsdag 11 november 2008

Ingonyama ifile

Na een aantal preken en opmerkingen te hebben gehad over het emotioneel sterk blijven, dacht ik bij mezelf "maar mensen ik ben toch vrij relaxt ondanks alles? Lekker vrolijk en shit?". Ik weet niet of mensen zichzelf in mijn schoenen plaatsen en zo ervan uitgaan dat ik het heel moeilijk zou moeten hebben. Hoe dan ook ben ik even bij mezelf nagegaan over waarom ik zo heb gehandeld, wie ik ben, wat ik doe, hoe ik nou met andere moet omgaan of hoe anderen nou met mij moeten omgaan.

Bij mijn "zoektocht" -in mijn gedachten- naar mezelf ben ik niet ver gekomen. Waar ik wel terecht ben gekomen, is bij astrologie. Het is altijd leuk om te kijken wat er allemaal klopt over wat ze te vertellen hebben over jouw karakter, gebaseerd op geboorte op een specifiek tijdsinterval. Ik weet bij God niet hoe ze het allemaal verzinnen, maar soms zie je toch écht herkenbare dingen terug. Tijdens het lezen van die eigenschappen zag ik een paar opmerkelijke dingen terug. Ik ga het niet echt hebben over mijn positieve punten (al beweerd de astrologie dat de Leo vrij egocentrisch en narcistisch is). Sommige stukken zijn voor buitenstaanders te beoordelen, dat kan ik niet over mezelf beoordelen. Hier dus een zelfreflectie en een eenrichtings kennismakingsronde over moi (kijk daar ben ik weer egocentrisch).

Leo Strength Keywords: - Confident- Ambitious- Generous- Loyal-Encouraging
Leo Weakness Keywords: - Pretentious- Domineering- Melodramatic-Stubborn- Vain


Wat ik constant teruglees, is dat de Leeuw ambitieus is. Hell, freakin', no man! Ik ben serieus alles behalve ambitieus. Was ik dat maar, ik ben zo lui als ik weet niet wat. Mussolini, Napoleon Bonaparte, Madonna, Arnold Schwarzenegger en Fidel Castro waren misschien wel ambitieus, maar ik heb hun ambities nergens terug gezien bij mezelf.

Ik heb mezelf ook nooit kunnen pakken op pretentieus en dominant zijn. Ik ben zo mak als een lammetje, ik ga juist in alles mee, wat ik dus overigens irritant vind aan mezelf. Het pretentieuze ligt waarschijnlijk meer in het creëren van een drama bij mij.

Nadat ik zag dat melodramatisch zijn een karaktereigenschap schijnt te zijn van een leeuw, ben ik inderdaad tot een conclusie gekomen dat ik dat ook ben. Ik ben echt een bikkel in het overdrijven van alles. Het maakt niet uit wat; Liefde, angst, problemen, vreugde, noem het maar op.

Leo Temperament:Leo loves the new and extraordinary, they despise dull, regular routines and if this is what they are faced with, they will simply create their own drama and excitement. This makes Leo prone to stir up a situation out of nowhere just for something to keep their vivacious temperament satisfied. [1]Leo has an amazing ability to bounce back from any feelings of despair or unfortunate events. They do not like to be unhappy, it hurts their pride so they will take matters into their own hands and make things right again. Leos could come into conflict with other powerhouse type of people who will not take orders and not give an inch, [2]Leos will not budge their opinion, they will understand and accept opinions of others but they do not take well to people to try to impose their beliefs on them. Leo most often have the temperament of a demanding, spoiled child but this is only shown if someone steps on the boundaries of their kingdom. They react this way because of their territoriality.

[1] Dit klopt inderdaad. Ik verras mezelf constant door snel over alles heen te komen. Het ongelukkig-zijn is echt zo'n grote last voor mij, ik focus me er zo veel op dat ik dat niet moet zijn. And hey (!), it freaking works. De leeuw is dus wat dat betreft erg sterk.

[2] Dit is echt so true. Ik accepteer de ideeën van anderen en ik ga ook wel met ze mee. Als men echter keihard gaat boren met hun ideeën en dit bij mij proberen in te prenten, dan ontstaat er echt een afkeer bij mij. Ik houd niet van dat terugkerend didactisch gezeik.

Leo Deep Inside: Leos are extremely sensitive but they hide that very well. Leos love praise and flattery, their egos demand respect and adoration. Leo is all about pride. This can cause them to be self-centered but the warmth of the Leo heart keeps it under control. If Leo's audience (otherwise known as their friends) do not provide the needed appreciation, Leo is too proud to ask for it and they will suffer a hurt ego, but no one will ever know and they will suffer in silence. [1]The secret of the Leo is that they need to be needed.

[1] Yiep, helaas.

En ik houd inderdaad van aandacht, al zoek ik het (naar mijn gevoel/mening) niet heel doelbewust op.

What it's like to date a Leo Man: The Leo man falls in love easily and it usually does not last. This is because his emotional ideals of a grand and magnificent love affair quickly turn into reality. Leo man needs a woman who is grounded and in-tune with the realities of life so she can help him keep his feet on the ground. He may seem like he is casual and detached about love but this is not the case, [1]he needs adoration and approval and if he receives this, he feels quite passionately inside and will treat her with amazing affection and be a wonderful cheerful companion. The Leo man appears to be a rock solid unemotional king but truthfully, he is very sensitive. He wants a woman who caters to him, not in a demanding way but he thinks he is entitled to this because of how great he is. Leo men are prone to be self-centered but underneath they are gentle and have lots of love to give providing the woman can give him what he wants. [2]Leos get along with just about anyone and just about any type of girl is suited to him. The woman who caters to him and overlooks his faults [3](he thinks he does not have any) and [4]the woman who does not nag at him will obviously have preference and a chance at a long term relationship. If the relationship lasts, eventually she will have to teach him that he is not the only great thing in the world.

[1] Wat ik van mezelf en tijdens mijn relaties heb gemerkt is dat ik inderdaad veel aandacht nodig heb en veel aandacht geef. Als ik dan geen aandacht krijg, dan word ik doodongelukkig. Wat ik het meest aan mezelf haat is dat ik heel erg emotioneel ben. Weird dat ze dit allemaal aan de hand van een geboorte kunnen waarnemen :D.

[2] Verrek! Het is niet dat ik alle soorten heb geprobeerd ofzo, maar ik heb wel relaties gehad met types totaal verschillend van elkaar. En ik maar denken dat ik kieskeurig ben.

[3] Hahaha hilarisch. En maar blijven hameren op dat ik denk perfect te zijn. Kijk hoe droog ze het erin hebben gezet hahaha. IS NIET ZO!

[4] Dit is nou de shit. Zowat iedereen in mijn omgeving weet dat ik feministen en zeurende vrouwen op een serieuze manier HAAT! Ik kan ze niet uitstaan.

Terugkomend op de preken en opmerkingen van mijn omgeving over mijn schijnbaar "emotionele" toestand. Ingonyama ifile, oftewel The lion is in peace. Zodoende hoeft niemand zich dus zorgen te maken over mij. Wees gerust mijn zorgzame vrienden. We hebben allen kunnen lezen dat de leeuw zich redt uit dit soort toestanden:

In the jungle, the mighty jungle
The lion sleeps tonight
In the jungle, the mighty jungle
The lion sleeps tonight

Ingonyama ifile [The lion's in peace]
Ingonyama ilele [The lion sleeps]
Thula [Hush]

Yes, I can! (Ja, ik ben blij dat niet McCain maar Obama is gekozen tot president)

PS:
Het schrijven zelf is natuurlijk zo narcistisch als het maar kan. Wat een zelfingenomen persoon ben ik zeg.

Geen opmerkingen: