dinsdag 18 november 2008

Siesta zamânı

Bazı tropikal ülkelerde yahut sıcak yurtlarda geleneksel bir siesta eylemi vardır. Siesta dediklerinin Türkçe'ye çevirilmişi "öğle uykusu" dur. Avrupa'da sadece Ispanya'da uygulanıyormuş bu (kahr etsin). Öğleye doğru adamlar bir kaç saat -kestirmek için- çalışmaya ara veriyormuş. Sağlığa iyi gelen bir istirahatmış. Yanılmıyorsam dinimizde de Peygamber efendimiz tarafından tavsiye edilen bir uyku bu öğle uykusu. Süper olurdu aslında şöyle iş yerinde masaya yayılıp uyuyabilsen. Lâkin Hollanda'da bu yok. Harıl harıl "çalışıyoruz" öğle saatlerinde.

Bir resmî siesta'nın olmamasına rağmen, ben ona benzer bir öğle paydosu veriyorum kendime. Benim siesta'm saat 12 ve 1 aralarında oluyor genelde. Bilgisayarımı ctrl-alt-del kombinasyonu ile kilitliyorum. Elime telefonumu alıyor ve istikâmete doğru yürüyorum. Orada binanın en temiz, en sâkin, en az rağbet gören tuvaleti var. Işte oraya dalıyor ve en dipteki dinlenme odasına giriyorum.

Genelde motorum komando üzere çalışmaya başlar zaten. Otomatikleşmis. Motor işini görürken ben elime telefonu alıp solitair oyununu açıyorum. En az 15 dakika orada keyf yapıyorum, siesta'mı yaşıyorum, ve solitair oyununda 2 dakika 36 saniyelik rekorumu kırmaya çalışıyorum. Bazen kafayı arkaya vurup gözlerimi kapıyorum. Gelen giden oluyor, onları dinliyorum. Ve tuvalet tamamen boş olduğunda -arkamı temizledikten sonra- şifonu çekerek çıkıyorum. Her gün böyle. Bu alternatif siesta'yi hepinize tavsiye ederim.

Dipnot:
Siesta kelimesi Latince'nin "sexta [hora]" ("altıncı [saat]") deyiminden türemiş. Romalılar saatlerini güneş doğuşundan, yani şafaktan itibâren sayarmış. Altıncı saat onlar için öğle vakti oluyormuş. Ee bizim için de öyle. Ne var yani değil mi? Yok Latincede şöyle, yok böyle. Baaa ne?
.
.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

peki bu tur konular mahremiyet altina girmiyor mu?

ErsinB zei

Bilgilendirme amaciyla ya. Siesta tavsiyesi iste. Daha ne istiyorsunuz.

Anoniem zei

Sieste bolumu degil digeri. Bence mahremi detaylar.

ErsinB zei

Orneklerle hikayeyi canlandirmak her zaman iyidir. Beyine daha kolay isler, daha anlasilir olur anlatilan. Eminim burda da islemistir beyinlerinize :D.