maandag 22 december 2008

Discrepantionele shitheid

Ik heb overnacht in Rotterdam het afgelopen weekend. We waren met ongeveer 10 vrienden. Op de héénweg hadden we maar één auto, dus de helft moest met de trein. Uiteraard was ik wel bereid om met de trein te gaan. Nou de reis was lekker gezellig, tot we in evil-seeded Rotterdam aankwamen.

Als je de treinen uitstapt, moet je daar met de (rol)trappen naar beneden. Je komt dan terecht bij een breed gangpad. Daar waren wij dus met zijn vieren aan het lopen, waarvan ik en een vriend aan het roken waren. Toen we dat gangetje uit waren en net buiten kwamen (waar de snackbars, la place e.d. zijn) liep er een handhaver naar ons toe. Wij waren op dat moment aan het roken, dus we verstopten onze sigaret achter ons. Hij stelde direct de vraag "Wie van jullie rookt, ik zag rook". Toen hij die vraag stelde, gooide ik heel sneaky mijn sigaret weg. Die vriend van mij reageerde echter eerlijk en zei dat hij aan het roken was.

De handhaver a.k.a. wannabe Narcotica speurhond zei tegen die vriend dat hij zijn sigaret moest uitdoen. Om niet heel brutaal te zijn, wilde die vriend zijn sigaret uitdoen bij een rookpaal die verder op stond. Zodoende liep hij die kant op, maar nam uit automatisme nog een haaltje. Daarna kwam hij terug, waarna de handhaver aangaf dat hij een boete kreeg omdat het verboden was om te roken en zei dat hij de wet moest handhaven. Wij gaven aan dat we niet uit Rotterdam kwamen en de verboden ons niet bekend waren. Waarop de handhaver reageerde dat hij eigenlijk geen boete hoefde te geven, maar dat WIJ brutaal waren en daarom wél een boete kregen. Holy shit. Serieus, wij waren gewoon absoluut NIET brutaal (verbaal noch non-verbaal). We bleven juist heel braaf. Maar de handhaver vond het zóóó brutaal dat die vriend nog één haaltje nam toen hij naar de rookpaal liep.

Wij werden dus een beetje pissig en vroegen hem of hij nou selectief bezig was om de wet te handhaven. Of hij zelf bepaalde wie wanneer brutaal is en aan de hand daarvan zich "aan de wetten houdt". Dat dit wel heel makkelijk subjectief kon worden. Maar hij schijnt, ik quote hem, "een discrepantionele bevoegdheid" te hebben. Oeeeeh, stop die discrepantionele bevoegdheid in je ass biaaatch. Damn, net alsof we drugs aan het verkopen waren en ons hele lichaam van top tot kontgat gevuld was met drugs. Beetje speuren naar "criminele" sigarettenrokers op het station. Pathetic!

Weten jullie hoeveel het-nemen-van-een-haaltje-in-een-al-door-alle-viezigheid-vervuild-gangpad ons heeft gekost? Ik dacht eerst dat het maar 20 euro kostte, dus ik bleef heel kalm staan naast de handhavers, tot hij zei dat het ZESTIG EURO kostte. Zestig fokking euro's! We hebben geluk gehad dat ik mijn sigaret had weggegooid, anders was het 120 euro geweest. We gaan die 60 euro door tweeën splitsen, en ieder 30 euro betalen. Maar Jezus zeg, 60 euro voor zoiets. En serieus, dat gangetje was al viezer dan vies. Mijn ene sigaret zou het niet viezer maken daar. Er wordt daar gepist, gesext, gepoept, gespuugd, overal ligt troep, mensen zien dat hele gangetje als een prullenbak, een stortplaats. En alleen het roken kost 60 euro daar, want dat schaadt de omgeving en de mensen. Proeven jullie de discrepantie ook?

Roken is meer schadelijk geweest voor mijn portemonnee dan voor mijn gezondheid. Eigenlijk zou ik moeten voornemen om te stoppen in 2009. Ik zou wel willen stoppen met sigaretten, maar sigaretten willen niet stoppen met mij. Ik wil dus niet ondankbaar en harteloos zijn. They need love. Ik gebruik mijn discrepantionele shitheid om gewoon te blijven roken.


.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Arkandayim Ersin, sigarayi sakin ama sakin birakma. Birakmak icin baslamadin herhalde.

Burdan herkese tavsiye ederim, sigara icin.

Anoniem zei

je moe gewohn nie roke jonge, op zn rotterdams.

Anoniem zei

Even though I'm born and bred in Rdam city, I must admit the city makes one breed bad blood..

--> Today I feel like dead fish hence anonymousmania, so I will go with the flow.

Anoniem zei

wat een anonimietijd zeg :idi:

Ehm.. Rdam is een uyuz plaats(dry)Insanlarida uyuz olabilio tabi.

Ehm..60yuurooo :s kac paket sigara parasi la :s :s :s

inadina ano[b]nim![/b] =D

ErsinB zei

@AnomIbo
Birakmicam beybi. Birakamam. Beni birakanlar cok oldu. Ama ben o aciyi kimseye yasatmak istemiyorum. Hele ki sigarama. Yapamam.

@Anonim2
Wa moek aandrs dhoen dhan hey, op zn saens/amsterdams?

@AnoPando
Hemde ne blood. Adamlar 60 oyro bile yazdi sonunda. Rotterdam'in bir o kazigi eksikti.

@AnoNim
60 euro toplami, ikiyie boldugumuz icin 30 euro. Onun hesabini hemen orda yapmistim. 6 paket alabiliyordum. Daha dogrusu 6,5 paket gibi. Ama bucugunu saymadim. 6 paket ceza yedim, bir 10 saniyelik elimde sigara tutmam icin ve en fazla 1 firt icin. Inanilmaz birsey ya.

Anoniem zei

Sigarayi birakan geydir lan!


Als je geen google/blogger-account hebt, klik dan op "Naam/URL" onder "Kies een identiteit" en vul een naam in. Zo weet ik ook wie jullie zijn. Bedankt!

Bunu sen mi yazdin?

Yazmiyorum arkadas, ben yazmiyorum. Ama digerleri yazmasi gerekir. Kimdir necidir, bunlar nedir.

Ibrim zei

Test