dinsdag 23 december 2008

De beste, maar....



Dit zag ik vorige week in de Metro staan, ik vond het een leuke strip. De associatie met vrouwen was al snel gemaakt door mij. Horen dat jij eigenlijk heel aardig/goed/lief bent, maar alsnog geweigerd worden. Hoe gek klinkt dat? Of ze liegen dan gewoon tegen je, of het zijn gewoon shizo's. Vaak denk ik gewoon dat ze beleefd willen zijn en dus liegen. Toch gebeurt het wel eens dat ik echt zo mijn twijfels heb over hun psychologie. Hoe kan je iemand serieus "de beste" zo niet "heel goed" vinden, maar alsnog afstand willen nemen van deze persoon? Dat is toch belachelijk? Als ik zo een goede persoon zou leren kennen, dan zou ik diegene juist in mijn leven willen hebben.

Volgens mij hebben deze mensen echt tekortkomingen. Je hebt verschillende psychologische aandoeningen die zoiets kunnen verklaren denk ik. Ik ben me gaan verdiepen in fobieën de laatste tijd:
De fobieën met een * erachter zijn echter vaak niet van toepassing voor deze mensen. Ze weigeren namelijk wél de -volgens hun mening- "goede" mensen, maar gaan vervolgens met een dubieuze, lubrieke, wrede en harteloze man. Waar is de logica?

Wat er overblijft, is dat ze misschien een neofobie hebben. Ze zijn bang voor hetgeen dat juist "anders" en "goed" is. Tja, wat doe je dan als vrouw? Dan ga je voor de oude, foute, en vooral niet betrouwbare types (waar je keer op keer nare ervaringen mee hebt). Logisch.

Vaak hoor je ook wel "jij bent te goed voor mij". Een toevoeging. Wow. Zoiets zou weer te maken kunnen hebben met een minderwaardigheidscomplex. Maar dan denk ik weer: Wees blij dat diegene jou van top tot teen waardeert, ga ervoor. Ik zal het volgens mij nooit begrijpen. Vrouwen zijn niet vatbaar voor logica. Geen enkele tak van de wetenschap kan dit fenomeen verklaren naar mijn mening. Het is een lugubere vrouwelijke aandoening. Nog even en ik krijg hierdoor een Gynefobie (fobie voor vrouwen).


Wat moet een man dan doen? De opties die ik noemde in een eerdere post (coup de grâce) zouden kunnen, maar die zijn voor mij na nader inzien niet echt bevredigend. Een optie die overwogen kan worden, is dat elke mens dubieus, wreed en harteloos moet worden. Zo -hoe absurd het ook klinkt- kiezen vrouwen in ieder geval voor jou.

Trauma's revised en een regenbui aan flashbacks over mij heen gekregen. Damn!

.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

^katiliyorum

Yani bugun yeterince bu konular konusuldu, tartisildi, anlasildi, koklasildi ama, herseyin amasi babasi var, bu nedir diye soran olmadi. Onun ici, gelmis gecmis en buyuk sanatcilarimizdan biri olan ve artik kokeyn cekmeden kafayi bulan sahsin bu muthis sarkisini sana,bana, ona, buna, suna, horasana armagan ediyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=MTzn0K6igsw


Met Islamitische groet,

Anoniem zei

Sarkiyi armagan ettim ama unuttuklarim var. Bu sarkiyi birde onun bunun cocuklarina armagan etmek istiyorum. Onun bunun cocugu kimdir, necidir diye soran varsa, olacak elbet. Onun ve bunun cocuklari diye ikiye ayirmamiz gerek. Onun cocuklari var mesela, ilk once bunu ele alalim veya nerenize almak isterseniz oraya alin. Onun cocugu diye bir tabir olur ama onun cocugu onun degilse insan ne der, bu nedir der. Dermi der. Onun cocugu degilse kimin cocugu? Bunun cocugu evet. Tabi ki bu yu bilmek gerek yoksa bunun cocugu diyemezsin. Yani isin guzelligi yok, sadece necaseti vardir. Necasetten taharet misali temizlemek gerekir. Neyse bunun cocugundayiz simdi. Bu kimdir? Bu, o ve onun olmayanlargillerdendir. Isin yanisi kalmadi. Bu denilen sahsi, veya sahislari ariyoruz. Kimdir bunlar, bak yine bu dedim. Bu nedir?

Anoniem zei

sacmalamayi ne cok seviyorsunuz. birazda adam gibi konusun.

Anoniem zei

Gelde adamlik neymis gosterelim.

ErsinB zei

Sen kimsin ki? Sana ne? Adam gibi konusmanín órneklerini ver, belki birdakine konusurken aklímízda bulundururuz.

Ve evet sacmalamayí cok seviyoruz. Alternatiflerin arasínda: (1)her Turk gibi asírí sekilde depresyon ve arabesk takílmak var; (2)sacmalamak var; (3)ve onun arasí.

Arasí pek haz vermiyor. Arabeslik de keza óyle pek ic acící olmuyor. E bizim icin kalíyor zaman zaman sacmalamak. Ha bazílarí gibi her yerde kendimi asírí derece kasíp "ciddi" de takilabilirim, ama dedigim gibi pek haz vermiyor. Herseyin yeri ve zamani var. Simdi sacmalama zamaní. Van tu tri foro.

Anoniem zei

Yok abi ben kayacam

nmt zei

Hoe mooi kan je slechtnieuws overbrengen zodat het in eerste instantie minder erg overkomt bij je lieve sgattige slachtoffer:D
Ze krijgen er zelfs cursussen voor:s

Sey gibi, seni coooooook seviorum ama ayri gezegenin insanlariyiz :p Droog (<< )
Jammer dat je geen smileys kan gebruikten trouwens:D

"Hoe kan je iemand serieus "de beste" zo niet "heel goed" vinden, maar alsnog afstand willen nemen van deze persoon? Dat is toch belachelijk?"

A. Slachtoffer is de beste in zijn werk, zo goed dat hij op een gegeven moment zijn volledige capaciteit gaat gebruiken om ergens boven in het bedrijf te komen. Dus een concurrent voor die ene liefdadige schattige achterbakse stomme leidinggevende.
Dus moet deze slachtoffer op een zo sneaky manier uit het pand gezet worden.
B. Hij is idd goed 1 van de beste maar financieel gezien blablabla dus bedrijf gaat krimpen??
C. Slachtoffer kan een topper zijn in zijn werk, maar is zo'n irri iemand die alleen maar stress onder de collega's veroorzaakt. Werk ok helemaal top maar wbt collegiaal zijn???:s (ja die bestaan en eentje is gedumpt, ook op een sneaky manier:s )
D. Je lieve sgattige achterbakse, val dood!gewenste chef, hoe goed jij ook bent, doet aan vriendjes politiek of absoluut alergie heeft voor een bepaalde volk maar toch, om geen verkeerd beeld te geven naar buiten toe, volgens een bepaalde beleid, ze weet ik het zoveel procent van die volk in dat jaar als werkende moeten hebben, de slachtoffer heeft aangenomen en neemt ze richting aan het einde van het jaar, aantal haar geliefde volk naar binnen en maakt plaats voor hen. Tadaaaaaaaa, stoelendans mag beginnen:) Als je een beetje een lange neus hebt, ruik je het van te voren en maak je je chef helamaal gek en klem je haar in haar eigen sneaky spel en maak je het keihard openbaar en ze barst in tranen. Geeft serieus een goed gevoel:) Omdat alles nu openspel is, kan ze jou lekker puh niks meer maken alleen wensen dat je vanzelf weg gaat :p

E. Ach, ik kan ff niks anders meer verzinnen:D. Bedrijfsleven is een en al een sneaky rattenspel. Je moet je ogen en oren en je gevoel gewoon voluit open houden :D
Nou..ehm.. dit dan in overheidsinstanties:p

Ok, genelleme yaptim. Olabilir. Standart herkez ole diiiihiiil slogani atasim yok valla. :D