vrijdag 19 december 2008

Hipokondriyak

Geçen yazımda Hippopotomonstrosesquipedaliofobi'den bahsetmiştim. Yani daha doğrusu kelimeyi ele almıştım. Bütün gün dilimde kaldı, ezberlemeye çalıştım. Bir kaç gün geçti, hâlâ söyleyemiyorum. Söylemeyi bırak, yazamıyorum bile. Neyse böyle sürekli tekrarlarken felan, ancak hippo kısmı oluyordu. Gerisini getirmeye çalışırken "kondriyak" ekliyordum arkasına. Neden mi? Cünkü Zakkum grubunun Hipokondriyak diye bir şarkısı var ve o aklıma geliyordu.

"Hipokondriyak da ne lan" diye soruyorsunuzdur şimdi. Evet, bügünkü yazımda da hipokondriyak kelimesini açacağım ve bunu hep beraber öğrenmiş olacağız. Böyle hem ben vakit geçirmiş olacağım ofiste, hem de bilmeyenler bir şey öğrenmiş olacak. Kelimeyi bilenleri de ayrı bir bölüme sevk edeceğim, şöyle ki alt bölümde Zakkum'un Hipokondriyak videosu var. Kelimenin anlamını bilenler onu dinleyecek. Yok onu da istemiyorum diyen olursa, sağ üst kısımda x sembolü var. Ahanda işte oraya tıklayacak o kişiler.

Efenim Hipokondriyak’ın anlamını öğrenmek için her şeyi herkesten duyan Google teyzeye başvurdum. Dedim “Dedikodular ne? Nedir bildiklerin teyze?”. Basladı anlatmaya. Size özetliyorum:

Kelimenin özü Hipokondri. Bu halkın ağzında “hastalık hastalığı” olarak geçer. Yani bu hastalıktakı temel semptom, hastanın kendisini sürekli hasta sanması. Piskolojik bir hastalık demek ki. Kültürümüzde çok yayğındır, herkesin çevresinde mutlaka vardır. Mesela hafiften soguktan üşütmüş olan kişinin, öksürdüğü için kendisinde kanser “teşhis" etmesi gibi. Genelde annelerimizde ve kadınlarda olur bu.

  • Ay belim çok ağrıyor bu aralar, acaba fıtık mı var bende? Bence fıtık var bende. Ay fıtık var bende. Hüseyin napacağız şimdi? Koş doktoru ara Hüseyin, koş!
  • Aliriza, regl dönemindeyim, ama geçen olduğumda bu kadar ağrı yoktu. Ayşe'nin teyzesi de böyle olmuş bir aralar, sonra onda tümör teşhis etmişler. Bence bende mide tümörü var. Geberiyorum Aliriza. Allahım neden bana tümör verdin?
  • Pınar TV’de belgesel izledim. Kanserus Ayvayiyeyus’u anlatıyorlardı. Belirgin semptomların arasında götünün ağrıması varmış. Götümde surekli uyuşukluk var. Pınar bende de var bu hastalık.

Bu hipokondri “hastalığı” küçük çapıda çocukluk yaşlarında başlıyor sanırım. Hangimiz “anne basım ağrıyor, bana şeker al” demedi ki? Mutlaka bizde olmayan hastalıklar sallamışızdır hepimiz. Hipokondriyak dedikleri işte bu kişiler.

Bu yazıma sebep olan şarkıda sıra şimdi:


Zakkum - Hipokondriyak





Her birliktelik kalbinin emzireceği bir yeni bebektir.
Önce emeklemeyi sonra yürümeyi öğretmen gerekir.
Kalbindeki sütü tüketmediler mi?
Bazen hiç başlamaması, bir gün bitmesinden iyidir.
Çünkü beraberlik yaşlanırken, bir terkediş gençleşir.
Seni hiç terketmediler mi?

Aslında dostluklar da kardanadam gibidir..
Eriyecekleri bile bile inşa edilir..
Kapım neden hiç çalmıyor artık?
Fotoğraflardaki insanlar hatırlıyor mu beni?
Isimleri neydi? Yüzleri çok tanıdık..
Yalnız kalmak.. Bir ilaç mıdır?
Yoksa hastalığın ta kendisi mi?
Işığı görünce karanlığa kaçıyorum hemen, böcekler gibi..
Bir şeye çok uzun süre bakarsan, onu görmemeye başlıyorsun.
Hayat, keşke bu kadar etobur olmasaydı..

Işte sen kurbanlarından korkan bir kanlı zalim biçak..
Işte sen kendi gölgesinden bile korkan bir paranoyak..
Işte sen kırık cam üstünde yalınayak ve çırılçıplak
Işte sen kalbi çoktan iflas etmiş kimsesiz bir kardiyak..

Işte sen
Bir hipokondriyak..
Bir hipokondriyak..
Bir paranoyak..
Bir hipokondriyak..
Bir hipokondriyak..
Bir paranoyak…
Bir hipokondriyak…



.
Süper şarkı beybi.
.

5 opmerkingen:

Bubu zei

Bu degerli bilgileri bizimle paylastigin için sana blogcu ailesi olarak mütesekkiriz. Bir sonraki kelmemizi sabirsizca bekliyoruz: Hipo...
(ayrica mac'i olanlarin kirmizi x isareti sag degil sol tarafta, cahal adam)

Anoniem zei

Sarki guzelmis Ersin.

Hipolarin arasinda, hipodromu tercih ederim.

Anoniem zei

"Aslında dostluklar da kardanadam gibidir..
Eriyecekleri bile bile inşa edilir.."

Iste,Böyle bisey....

nmt

Anoniem zei

depri momentlerinin en dibe vurdugu anlari, ozetleyen mukemmel parcalardan biridir, dinlerim..

real anoniem..

Kanser tedavisi zei

Merhaba. Kanserle ilgili son gelismelere yer verdigim ve henuz yeni hayata gecirdigim bir web sitem var. Arastirma yaparken rasladigim bu yaziniza hem fikirlerinizi almak hem de daha cok insana ulasabilmek icin yorum birakmak istedim. Web sitemi ziyaret edip yorumlarinizi paylasabilirsiniz cok sevinirim. Yayin hayatinizda basarilar dilerim.