donderdag 1 januari 2009

We gonna party like it's 2009!

Je hebt mensen die zich graag bezighouden met interessantdoenerij op welk gebied dan ook. Alles wat mainstream is, daar rebelleren zij tegen. Ze móéten eigenzinnig en opstandig zijn. Ze móéten een andere mening hebben dan de rest; het móét gewoon. Zo ook als het aankomt op de nieuwjaarsviering en de jaarwisseling. Ze hameren dan zoveel op de overbodigheid van het vieren van Nieuwjaar, het stelt volgens hen niets voor, het is stom, idioot etc. etc. Waar zij vooral op wijzen is dat zij het niet doen, en daarmee eigenlijk aangeven dat wat zij doen het meest logische is. Ik had weer enkele mensen om mij heen die zo interessant wilden doen dit jaar. Zo irritant! Ahg fuck them, zeikerds en weerspannige betweters hebben we nou altijd. Het nieuwe jaar is ingegaan en daar gaat het nu om.

Ik vier zelf al jaren geen Nieuwjaar. Wij komen enkel voor de gezelligheid bijeen met mijn familie. Het is altijd een leuke gelegenheid om samen te komen. Voor mij is het ook iets symbolisch. Uitbundig hoef ik het niet te vieren. De gehele dag is zoals alle andere dagen, alleen om 12 uur ’s nachts is er veel lawaai en zijn wij met mijn familie nog gezellig aan het kletsen nadat we elkaar voorspoed hebben gewenst. De voornemens die men neemt, kunnen eigenlijk ook op elke willekeurige dag genomen worden. Toch is de jaarwisseling en het begin van het nieuwe jaar speciaal en anders. Althans de synergie is speciaal. Iedereen gaat weer met volle moed en hoop een jaar tegemoet. Dat maakt zo’n nieuwjaarsviering ook leuk. Er is een synergiegevoel dat heerst. Iedereen is vrolijk, blij, uitbundig en heeft hoop voor wat gaat komen. Zoiets kan toch nooit overbodig zijn? Ik vier het niet, ik ben ook nooit echt bezig met voornemens, maar ik vind het toch een heel leuk gebeuren. Iedereen zo hoopvol zien kan jou alleen maar vrolijk maken.

Enough gelul.

Bij dezen wil ik iedereen een prettig Nieuwjaar toewensen. Hopen op een jaar zonder oorlogen en verdriet. Een jaar waarbij ik wél goede keuzes maak. Een jaar met voorspoed. Een jaar met gezondheid. Gebeurt het niet? Dan kunnen we dat weer in 2010 hopen. Lang leve hoop en de synergie die daarvoor zorgt.

Alright, it's 2009
You say it, 2009
2009
2009 don't stop, don't stop, say it 1 more time
Two thousand zero zero party over,
oops out of time
Yeah, yeah Tonight I'm gonna
So tonight we gonna party like it's 2009
we gonna, oww

2009
Dont ya wanna go 2009
Dont ya wanna go 2009
Dont ya wanna go 2009

.

1 opmerking:

mey. zei

yeni yíla öyle rezil bi halde girdim ki sormayín, bu konuda astím kendimi. yeni yíla nasíl girersen tüm yílín öyle geçermis. hissediyorum bu seneyide agresif bi sekilde geçirecegim.

bu yeni yíl insAllah herkes için hayírlí olur.