dinsdag 13 januari 2009

Dagelijkse irritaties: Part One

Is het niet hinderlijk dat als je in een rij staat bij de ingang van een bus, er altijd wel een persoon is die tot hij aan de beurt komt zijn "spullen" niet klaarlegt? Hij wacht "gewoon" tot hij voor de buschauffeur staat en gaat dán pas in zijn rugtas graaien voor zijn portemonnee. En dan mag jij achter hem staan wachten met nog meer mensen die ook weer op hun beurt achter jou wachten (in de kou). Soms mag jij dan doorlopen omdat die idioot voor je nog steeds zijn portemonnee niet heeft kunnen vinden en de buschauffeur haast heeft. Je moet dan lichamelijk heel elastisch en flexibel zijn om langs die smalle doorgang te komen.
Waarom ga je niet gewoon tijdens het wachten alles al uit je tas halen biyaaatch? Ze doen ook zo verbaasd als ze aan de beurt komen. Wat had je dan verwacht? Een prijsuitreiking ofzo? Je weet toch dat je daar in de rij staat om te stempelen of om je OV/abo te laten zien? Net alsof ze staan te wachten met de verwachting dat zij de 100ste reiziger zijn en hierdoor gratis mogen reizen. Nee, ook jij moet betalen of iets laten zien.

Deze mensen mogen zichzelf nooit associëren met de competenties die geëist worden in zowat elke vacature. Namelijk: "resultaatgericht werken", "efficiënt en effectief te werk gaan", "adequaat handelen". Ze zouden bij voorbaat al afgewezen moeten worden bij een sollicitatie. Wel zorgen deze mensen ervoor dat jij als persoon bekwaam wordt in verschillende competenties.
Flexibiliteit, aangezien jij zo praktisch mogelijk langs die doorgang probeert te komen terwijl een idioot daar in zijn tas graait. Ook wordt je bekwaam in het maken van juiste keuzes en het inspelen op situaties. Samenwerken is bijgevolg ook geen probleem meer voor jou, want je houdt rekening met anderen en je handelt hiernaar. Stressbestendig zijn, want kalm blijven daar is echt niet makkelijk. En dit allemaal dankzij een idioot die incompetent is in alles. Zo irritant deze mensen.

Nog hinderlijker zijn de mensen die bij het wachten in een kassarij (laten we zeggen bij de Mc Donalds) geen keuze maken totdat zij aan de beurt komen. Ze wachten freaking minuten lang en denken niet aan wat zij willen nemen. Op het moment dat ze aan de beurt komen, zeggen ze: "uhmm even denken". NEE BITCH NEE! Je had al nagedacht moeten hebben. Eigenlijk zou de kassabediende daar moeten zeggen: "Nee, u bent te laat. Volgende!". Of een bord plaatsen waarop staat: "Bezorg ons geen leed. Wees gereed en weet wat u eet". Zo hatelijk zijn die mensen; vooral als je haast hebt. Het zijn ook meestal vrouwen die zulke keuzes nooit kunnen maken. Wat is er nou zo moeilijk aan? Ok, soms kom je onverwachts aan de beurt, maar dan nog kan je direct een impulsieve keuze maken. Net alsof je te kiezen hebt uit miljoenen dingen. Nee! Uiteindelijk neem je altijd een McFish of McChicken-menu met een Cola. Blijkbaar is het moeilijk om die hersenen aan het werk te zetten, dus doe dat dan ook niet zo last minute. Wees gewoon voorbereid.

.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hahaahahha super ersin. Tjonge wat heb ik gelachen.

ErsinB zei

Senin nickin/ismin nedir komsu?

Bu olayin en gicik oldugu mekan istasyonlarda dir. Acikirsin, Smullers'dan bir patat yiyim laaa dersin kendi kendine. Siraya girersin. Ondeki coban dusunmez dusunmez, sira ona gelince "uhmm ff kijken" der. Orda iste arkadan sirtina bicak sokup, devrim baslatmak isterim.

Anoniem zei

and i laughed again hahaahah.. nee bitch nee k zie het al voor me..