zondag 4 januari 2009

Dressing less makes me a sad Panda

Mijn ogen worden de laatste tijd gemolesteerd en verkracht door een billboard van Sapph Lingerie. Ik heb al zo veel bushaltes gezien met hun reclameborden. Ze zijn niet te missen door hun immense grootte en blootte. De 21ste eeuw was al "verrijkt" met meer bloot in de media, dat is geen shocking event meer. Wat mij wel shockeert is hun slogan/motto, namelijk:

Dress Less To Impress
(met daarop een mooie dame die schaars gekleed is).

What the fuck? Sinds wanneer is het impressive om schaars gekleed te zijn? Hoezo is zoiets positief indrukwekkend? Dit kan toch nooit een goed voorbeeld zijn voor jonge meisjes? Zij raken er toch wel degelijk negatief door beïnvloed?

Na een periode van een jaar zullen we waarschijnlijk - zoals bij overmatig
alcoholverbruik bij jongeren; tienerzwangerschap etc.- een sociaal maatschappelijk probleem krijgen als "De jeugd gedraagt zich in uiterlijke zin te volwassen", "De jeugd raakt in depressie door minderwaardigheidscomplexen" e.d. Meisjes van 14 gaan zichzelf echt zo een ideaal aanpraten. Wat zeg ik? Aanpraten? Ze hoeven zichzelf niet eens wat aan te praten, ze worden zowat geforceerd om zo een "ideaal" na te streven. Het wordt de normaalste zaak.

Waarom moet lingerie nou zo extravert gepromoot worden? Een beetje sociaal verantwoord te werk gaan is toch echt wel gewenst, zelfs een vereiste. Dit kan nooit goed zijn voor de jeugd. Niet alleen de jeugd an sich, maar ook gewoon de meer volwassen mensen. Vrouwen nemen deze "toonbeelden" ook serieus en gaan zich bekommeren over hun uiterlijk.

Vrijheid van expressie oké. Vrijheid van pers oké. Maar dit moet toch echt verantwoord gebeuren. We schaden onze samenleving en onze toekomst er alleen maar mee.
Blame de ChristenUnie maar dat ze te veel zeiken. Ik geef ze zo nu en dan groot gelijk.

Ik vraag me af of dit niet kan vallen onder
ongewenste/seksuele intimidatie = ). Let's ask The Sexual Harassment Panda:



Oké, een billboard met half naakte vrouwen is misschien nog net geen ongewenste/seksuele intimidatie, still the billboards make me a saaad Panda.

P.S.
Toegegeven, wij mannen houden van bloot. Oké we vinden het niet altijd onwenselijk. Toch vind ik het fout. Het hoeft niet zo openlijk, voor dit soort dingen moet je zelf kiezen. Iedereen heeft alle mogelijkheden om bloot op te zoeken. De jeugd, de kinderen en de rest waarbij het een negatief invloed heeft, die zouden hier niet mee geconfronteerd moeten worden.

P.S. 2
Ik heb maar geen foto's geplaatst van de reclames, maar voor de geïnteresseerden verwijs ik naar de site van Sapph Lingerie.
.
.

1 opmerking:

Anoniem zei

nerden buldun bu gadimlari.