maandag 19 januari 2009

Ich bin ein Egomaniac


Medisana Sunlight Alarm Clock
De Sunlight Alarm Clock van Medisana zorgt ervoor dat je binnen 30 minuten op een natuurlijke manier gewekt wordt door middel van licht, de radio of natuurlijke geluiden. De SAC werkt positief op energiehormonen en bereid je voor op het ontwaken. Gewekt worden door middel van licht, de lichtintensiteit zal binnen een half uur na de ingestelde tijd langzaam feller worden en je op een natuurlijk manier wekken. Naast het wekken door middel van een toenemende lichtsterkte kun je ook gewekt worden door 8 verschillende natuurlijke geluiden of een vriendelijk piepje. Het geluid loopt langzaam op en zal je langzaam ontwaken. Het is zelfs mogelijk wakker te worden met jouw favoriete muziek, door middel van de ingebouwde FM-radio. Daarnaast beschikt de SAC over 6 verschillende kleuren sfeerlicht die te gebruiken zijn naast de wekkerfunctie. Begin de dag vol energie, ontwaak zonder gewekt te worden. natuurlijk wakker worden door nabootsing van de zonsopgang en een natuurlijk wekgeluid met de SAC lichtwekker van Medisana!

Deze heb ik nu sinds 2 weken. Een wekker die je op een natuurlijke wijze wakker maakt. Tot nu toe ervaar ik inderdaad een relaxere wijze van wakker worden. Het begint een half uur vóór jouw ingestelde wektijd met het belichten van jouw kamer en het zachtjes laten horen van natuurgeluiden. Het licht en het geluid hebben een stand tot 20 en in die halfuur gaat het dus van 1 naar 20. De wekker moet 30 á 40 cm bij jouw hoofd zijn geplaatst, anders ervaar je het licht niet echt goed.

Ik word dus heerlijk wakker met tjilpende vogels of stromend water en daarnaast nog een heerlijk fel licht in mijn gezicht. Alsnog zeik ik dat ik niet kan slapen en naar werk moet. Dat terwijl er ergens in Israël mensen wakker worden door geluiden van bommen en wapens. Ze worden niet wakker door middel van een fel licht van een Sunlight Alarm, maar in het donker onder bedolven door ingestorte muren met puin over hun lichaam.

Wat een oneerlijke luxe hebben wij mensen toch. Dankbaarheid is voor velen niet weggelegd of het is in de vergetelheid geraakt. We hebben zowat alles en blijven meer willen. In plaats van dankbaarheid te tonen, tonen wij hebzucht. In plaats van meelevend te zijn, zijn we egoïstisch en egocentrisch. Denk eens na over waar jij op het moment mee zit. Denk vervolgens aan mensen die totaal geen uitzicht hebben op hun toekomst. Ze hebben misschien niet eens een toekomst. Waarom ben jij op het moment ongelukkig of wat zit jou dwars? Hoe zouden wij zijn als wij in Palestina zouden leven op dit moment?


Latuff

Edit:
Naar aanleiding van Mey's reactie op deze post, wil ik Ghandi's quote toevoegen aan mijn post. Het geeft inderdaad heel mooi weer hoe de wereld functioneert. Thanks Mey.

“There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed.”

-Mahatma Gandhi-


.

1 opmerking:

mey. zei

ondankbaarheid & hebzuchtigheid. deze woorden komen mij zo bekend voor waardoor ik mij ervoor schaam. onderstaande zin van ghandi is erg toepasselijk voor de mensen (oa. ook voor mij) van tegenwoordig.

de wereld biedt genoeg voor ieders behoefte,
maar niet voor ieders hebzucht.


-mahatma ghandi-