vrijdag 6 februari 2009

Issız adam

Bir kaç gündür hastaydım, snovbort zedesiydim. Tam kendime geliyorum diye umutlanıyorken dün gece birden üşümeye başladım odamda (ki benim odam hamam gibidir, üşümek imkansiz). Neyse yattım, sabah feci ateşle uyandım. Annem ateşimi indirmek için benim koluma bacağıma vücuduma sirke-zeytinyağı karışımı sürdü. Yemin ediyorum işe yarıyor ya. Yemişim doktorları. Doktoru aradım ondan önce, kadın bana ne diyor: "yat, istirahat et, yorucu bir şey yapma". Hadi be? Yapma ya? Ben sanki koşu yapmayı düşünüyordum. Zaten başımı kaldıracak gücüm yoktu. Kim veriyor bunlara vesikasını yahu? Neyse, biricik anam gene yardıma koştu işte. Şimdi iyiyim baya.

Bütün gün yatağımda yatıp terlemek canımı sıktı. Akşam oldu film izleyeyim dedim. Geçenlerde biri comment olarak "urgent Issız adam review" diyordu....ve izledim.

Alper 30lu yaşlarda, gurme sayılacak düzeyde yemek kültürü olan kendi restoranının sahibi iyi bir aşçıdır. Lüks yaşamayı seven, işinde başarılı ama özel yaşantısını her gün farklı kadınlarla birlikte olarak düzene koyamamış, hayatını; yaptığı yemekler, günübirlik ilişkiler, paralı kadınlar üçgeninde yaşayan birisi iken; Hayatının akışı, bir gün Beyoğlu' nun arka sokaklarında, aradığı eski plak için bir kitapçıya girmesiyle değişir.

Ada 20' li yaşlarının sonlarında, güzel, çocuk kostümleri tasarlayıp diken, Alper' in modern yaşamının aksine çok mütevazı, hayatta fazla inişleri çıkışları olmayan genç bir kadındır. Bir gün eski bir kitabi bulabilmek için Beyoğlu' nda dolaşırken Alper ile ayni kitapçıya girer. Çapkın bir adam olan Alper, Ada' nın güzelliğinden etkilenir ve Ada' yı takip etmeye başlar. Ada' nın aradığı kitabi bulmuştur. ilk sayfasına telefon numarasını yazar. Ada' nın işyerine kadar devam eden takip, Alper' in tanışma bahanesiyle aldığı kitabı Ada' ya vermesiyle son bulur. Ada ve Alper' in yaşamlarında ilk defa karşılaştıkları tutkulu aşkın ilk sinyalleri bu kitapla başlar. Alper kopamadığı özgür hayatinin içersinde Ada' ya yer açmaya çalıştıkça, yaşamının daraldığını fark eder. Aşkı ve özgürlüğü arasında kalan Alper' in sessiz çığlıklarını duyamayan Ada, kendini aşkın rüzgârına kaptırmıştır bir kere; Ve yaşam bir kere daha aşk oyununun perdelerini Ada ve Alper için açacaktır.

Issız Adam, modern hayatın yalnızlaştırdığı insanları anlatan, yemekler, anneler, eski şarkılar ve aşk üzerine bir film.

Şimdi, filmi kısaca şöyle özetlemek istiyorum ve bu bir cümlelik özet filme uyar da bence: "Ağzına zıçim Alper". Filmin başında çok sapık seks sahneleri oluyordu ("ay hayvanımsın, ay paşamsın, ay kocamsın, ay her şeyimsin" hauhauh). Arada gülmem tuttu, "lan hani aşk filmiydi bu?" diyip durdum kendi kendime. Film ilerledikçe azğın seks sahneleri azaldı ve bir aşk oluşmaya başladı. Filmin ilk saati aslında pek özel değildi. Sadece Alper'in Ada'yı takip etmesi felan hoştu. Aşkın başlangıcı felan, klasik romantik şeyler işte. Film genel anlamda vasat gibiydi, ama sona doğru olan iki sahnesi beni gerçekten etkiledi. Birincisi Alper'in restorana girip, kimseyi görmemesi, ve ordaki yüz ifadesi. Yalnızlık korkusu süper bir şekilde görünüyordu. Sonra millet daldı "iyiki doğdun" şeysine. Hoştu. Ikinci sahne ise son dakikalardaki dillere destan olan iç diyaloglar. Biraz Selvi Boylum Alyazmalım'ı andırdı. O sahne baya güzeldi ya, içim gitti desem yalan olmaz. Ama Alper'in kendi mallığı olduğu için, insan acıyamıyor da. Ha bir de bütün anneler müthiş ya, ne zaman bir anne görürüsem TV'de böyle huzura eriyorum. Alper'in annesi de aynen öyle süperdi filmde.

Filmi izleyin derim. Sonu gerçekten etkileyici. Hem filmdeki müzikler de bir o kadar etkileyici. Ama acayip bir aşk filmi felan beklemeyin, değil çünkü. Bana aşk filmi diye tanıttılar hâlbuki. Film güzel (daha ziyade sonu), ama aşk felan pek özel değildi bu filmde. Sanki filmin konusu daha fazla bir piskopat -yalnızlıkla kendine zulüm eden; özgürlüğünü dizginleyemeyen; (sado)mazoşist olan; seks azğını; adamın hayat öyküsü gibiydi. Günümüzün insanına uyan bir tipleme, mâlum melodramı çok severler. Acı çekmek sanki özelmiş gibi kendilerine zulüm ederler, şartlandırmışlar bu dramı hayatlarına. Eminim filmi izleyenler "lan ben de mi böyle olacam" demiştir kendi kendine. Bi gidin işinize diyorum öyle düşünenlere. Dram yapmayın, adam olun adam =D!

Ada: " Ve gözlerimi kapattığımda kollarımda başka biri değil sen varsın. Ve sen bunu bilmiyorsun.". Ahg Ada'm ahg. Alper'in de onun gibi yalnızlığa kaçanların da aklına edeyim.

Haaa, unutmayayım. Melis Birkan (Ada'yı canlandıran oyuncu) NE KADAR ŞIRIN yahu, aman aman. Kıza bayıldım resmen. Ya yok böyle bir şey ya. Ben taşınacam Türkiye'ye. Harcıyorlar beni Hollanda'da. Kolpa, çakma kızlarla idare ediyoruz sanki burada.


.

18 opmerkingen:

Anoniem zei

mission accomplished

ErsinB zei

Kimsin sen be adam :D..

Anoniem zei

Sana bu filmi tavsiye eden kisi. Ersin harbiden atesin cikmis senin. Indirmek icin, atesini yani yukarida ki cakma anonime sorabilirsin.

Optum seni bebi

ErsinB zei

Orasini cozmustuk lan Ibo :D. Kim oldunu bilmek istiom ama. Gerci ben adam dedim, ama bu filmi tavsiye eden erkek olamaz sanirim. Romantizm felan. Gerci semi-romantizm, diger semi'si de softporn.

Anoniem zei

Simdi onun kim olup olmadigini ben hic bilemem. Ha niye yaziyorum o zaman, saat 2 ve sen yoksun. En azindan bir grup yapabilirdik dusuncesi vardi bende. Bugun erken geldim uyku yok. Neyse konu film. Turk filmleri ne yazik ki genel anlamda sof-pornlasti. Ama beni ilgilendirmiyor, neden mi. CUnku ben cakma anonimlerin tavsiyelerini dinlemiyorum. Sende dinleme Ersinim. Softlar bize gore degil

Anoniem zei

ben ibo olmayan anonimlerdenim.

ErsinB zei

Orasini anlamistim ki. Ibo nadir bulunan adamdir, esi benzeri yoktur. Ama sen kimsin?

Anoniem zei

Ersin oyle dedinde aklima seyh Zeki Demirkubuzun filmi aklima geldi. Muthis bir bolum. Aslinda soylediklerin ile pek alakasi yok ama ne bilim aklima geldi iste :D .

http://www.youtube.com/watch?v=TrIeEkZNAn4

Kizlar izlemesin, yoksa ondan sonra aaah bu ne demeyin yani.

Anoniem zei

- Aah sen kimsin ?
+ Aah sen kimsin ?
- Aah sen kimsin ?
+ Aah sen kimsin ?
- Aah sen kimsin ?
+ Aah sen kimsin ?

Anoniem zei

valla ben diilim o anoniem !

ama bende baktim Issiz Adam'a. Alper 'Ada ben ayrilmak istiyorum' dediginde Ada'nin 'agzina siçiyim agzina siçiyim seniiiin' demesi bende shock etkisi yaratti. acaba bende mi böyle seyler deseydim, daha mi etkili olurdu diye düsündüm. benim bagris çagris teknigim baya bi zayif kalmis çünki Ada'nin bu muhtesem ithamlari yaninda :D :idi:

mey. zei

hiçte övüldügü kadar güzel/kaliteli bir film degildi, daha çok gerzekçeydi.

ErsinB zei

Super manyak bir romanti film degildi zaten. Hatta super film de degil. Sadece sonu cok guzel. Bir de kadin harika. Ama bakilacak film yani.

mey. zei

sonunun neresi güzel ya. klasik ask sahnesi iste. filmin sonunda çift kavussaydí, film bu kadar konusulmazdí. fakat basröl oyuncularí kavusamadígí için bizim milletimiz aaa harika film ayaklarí yaptí. böyle konustuguma bakma, o lafí bende yedim yani.

ErsinB zei

O olsaydi bu olsaydi, su olurdu..larla film mi yorumlanir be kadin :D. Filmi guzel yapan sey zaten sonu. Onun disinda zaten harika felan degil. Normal bir film. Ama filmin kremasi, kaymagi, kirazi, son sahnesi iste. O sahne olmasaydi kimse iplemezdi filmi. Porno derdi. Bana dokunmustu vallah son sahne. Ben mi yavsagim, sen mi kalpsizsin bilmem =D.

mey. zei

abi ne kízíyosun ya. kendi çapímízda film yorumluyoruz surda alla alla. iyi aman son sahnesi muhtesemdi, süperdi harikaydí falan! oldu mu böyle? iyi mi? :idi:

ayríca bu durumda ben kalpsizim demek düser herhalde, ki öyleyimde.

ErsinB zei

Kizarim tabi. Burasi benim mekanim. Hah soyle, iyi de, harika de. Hem bir daha pot kirma orda burda, doverim seni =D. Surda incognito olmusuz ne guzel.

Tabii kalpsizsin. Gorunus olarak olyle degil aslinda. pek sirin gorunusun var. Ama gel gor ki icin tastan. Olmuyor meyyem olmuyor.

mey. zei

kendi mekanín ha? ben de demediginizi bírakmadíníz, hiç ses ettim mi hea? ayríca ne potu ya?

neese sana hayírlí geceler ersin, çíkíyorum ben.

ps. hemen yatíp uyuyun, gecelere falan dalmayín sakín. :idi:

ErsinB zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.