dinsdag 31 maart 2009

Skull with Cigarette

Vincent Van Gogh – Skull with Cigarette (1886)

Bu içtiğim sigaralar beni bitirecek bu gidişle. Zaten kemik gibiyim, hiç bir şey kalmayacak. Havalimanında sözde kurnazlık yaptım gelirken. Bir kutu kendim aldım, diger kutuyuda arkadaş aldı sözde (malûm kişi başı 1 kutu alabiliyorsun). Almasına aldım 2 kutu. Ama yanlışlıkla, kısa Marlboro alacağıma uzun Marlboro almışım. Hemde 2 kutu, yani 20 paket, yani 400 uzun sigara.

Uzun sigaralardaki problem...uzun olmaları tabii ki. En az 2 3 santimetre daha uzun normal Marlboro'dan. "Ne güzel işte" diyenleri duyar oluyorum sanki. Yok hiçte güzel değil. Çünkü zehir gibi oluyor o kadar uzun bir sigara. Daha uzun sürüyor içilmesi ve bitmesi. "Ee o zaman günlük gerekeni iç" diyorsunuz demi? Işte problem burada. Normalde kısa içerken filtreye 2 3 santimetre kala sigaranı atıyorsun. Ama uzunlarda -ayni nikotin dozajında- daha yarıda oluyorsun. Yarıda bir sigara atmak ise insana koyuyor. Piskolojik bir şey bu. Sigara içen anlar ancak. Atamıyorsun, kıyamıyorsun. Ha arada bir attığın oluyor, ama genelinde atamıyorsun. Otomatikmen yapmıyorsun bunu.

Jetlag gibi, hava değişimi gibi, sigara değişimi de insanı etkiliyor. Mesela Hollanda'daki sigaralardan sonra Türkiye'deki sigaralara geçiş yaptım izinde. Bu zaten zorladı benim boğazımı. Sonra şimdi kısa-uzun değişimi. Boğaz felan kalmadı ya. Satışa mı çıkarsam sigaraları ne yapsam? Marktplaats, eBay, Esra Erol'la Izdivaç vs. Zorla içiyorum şu uzun sigaraları çoğu zaman, yemin ki. Bir de çok çirkin duruyor uzun paket ve sigara...uzun uzun. Ameleye benziyorum. Allah'tan ki sert kartonda. Bir de Türkiye'deki kâğıttan paketler olsaydı ne olurdu, tam kıro olurdu. Çorabıma sokardım felan (hiç anlamadığım bir olay bu arada bu). Neyse ki durumlar o kadar berbat değil. Sadece extra large zehirleniyorum.

Yok ya, sigarayı bir gün bırakmak lâzım. Ne yazık ki sürekli arıyorum elimde. Pasif içici felan mı olsam? Onu bile beceremem ama ben.


.

2 opmerkingen:

mey zei

bence bírakma.

ErsinB zei

Sagol Meyyem, hep daim destegini esirgemedigin icin sana minnetarim. Ben de diyorum zaten, neden birakayim diye. Pofur pofr devam edecem. Sagol.