donderdag 26 maart 2009

Zihnen yineliyorum


Evet, izin bitti, Ersin döndü, hayat gene devam edecek. Ama etmeden önce kendim için aklιmda/blogumda bir yinelemek istiyorum bazı olanları. Zaten bazıları da son haftalarımı merak ediyordu (MIL, senden bahsediyorum. Aslında sırf sen istediğin için yazıyorum =D). Okumuş olurlar.

Üç hafta Istanbul'dan sonra Izmir'e geçtik. Istanbul'ın foktan havasına karşıt, Izmir'de genelde havalar iyiydi. Teker teker ne yaptığımı anlatamam, doğrusu hatırlayamıyorum da. Ama bol bol gezindim. Günü birlik Çeşme mi dersin, Kuşadası mı dersin, Şirince mi dersin, Karşıyaka, Inciraltı, Konak vs. vs. Hepsi birbirinden güzel yerler. Ama gerçekten kayda değer bir yer vardı: Çeşme.

Bizim arkadaşın kuzenini ziyaret ettik orada. Kendisi orada Eğe Üniversitesi'nde okuyor. Abi diyorum sizlere, MÜKEMMEL güzellik var orada. Adamlar resmen bir yazlıkta kalıyorlar. Okul dönemi- yaz başlayana kadar kirada oturuyorlar. Her taraf deniz, TERTEMIZ deniz. Çoğu yazlıklarda gençler kalıyor. En ölü dönemde gitmemize rağmen ortamı sezebiliyordun. Yani ben hayal edebiliyordum. Cidden biz burada yaşamıyoruz. Burada "çılgın öğrenci hayatı Amsterdam'da olur" diye düşünsün insanlar. Halt etmişler, bir de Çeşme'yi görsünler.

Beynime kazınan başka olay ise seçim arabaları. Hay soktuğumun arabaları hay. Adamlar NASCAR parkurunda sanki. Saniye başı bir partinin arabası geçiyor. Son ses parti propagandası. Hepsi de birbirinden ilginç anonslarla, parti şarkılarıyla. Düşünün ya, Fatih Ürek'in Hadi Hadi şarkısını revıze etmiş partilerden biri "haydiri lili lili lili lili lililili yaaar" diye adayını tanıtıyordu. My nizzle, what you sizzle? Evet evet. Bu kadar olur demi? "efsane geri dönüyooor"u da unutmam. Tipik Türk şeyleri ya :D.

Ha bir de "X'e geldik de X'i yapmadik demeyelim" felsefesine devam ettik. Ve Izmir'e geldik de Göztepe'nin maçına gitmedik dememek için maça gittik. Önceki yazılarımda da belirtmiştim, her maç çok gol görüyorduk. Bu maç da 4-1 bitti. Ne bereketli insanlarız ya. Göztepe taraftarı mükemmel bu arada.

Ilk başta asıl planladığımız; cuma günü Izmir'den Hollanda'ya geri dönmekti. Ama Galatasaray'ın Hamburg'a oynadığı ilk maç berabere bitince, ikinci maç için tekrardan Istanbul'a gitmeye karar verdik. Uçuşumuzu değiştirdik felan, ve perşembe sabahı Istanbul'a uçurdular bizi. Sabah 11'de oraya vardık. Hollanda'ya uçağımız cuma sabahı saat 10.30'daydı. Otelde konaklanmak tuzlu olur diye bütün gün/gece dışarda kalmaya niyetlendik. Valizleri havalimanında emanetçiye verdik.

Allah'ım geberdik o gün. Bütün günü Cevahir'de geçirdik zaten, çünkü YINE yağmur yağıyordu Istanbul'da, hatta kar bile yağdı. Güneşi gördüm'ü görmedik demeyelim diye Güneşi gördüm'ü de gördük. Görduk gördük. Güzel filmdi. Cevahir'de atari salonu gibi bir şey varmış, oraya girdik oyunlar oynadık. Orada burada oturduk bir şeyler içtik, maç saati gelene kadar. Ve YINE çok gol gördük, zira maç 2-3 Hamburg lehine bitti. Toplam 5 maç izledik Türkiye'de, ve maç başı en az 5 gol atıldı. Süper yani.

Maç bittiğinde acele acele Sabiha Gökçen'e giden son servisi yakalamaya çalıştık. Ona yetişememek, saat sabah 4'e kadar Istiklâl caddesinde kalmak demek oluyordu. Allah'tan son servise yetiştik ve saat gece 1'de Sabiha Gökçen'e vardık.

Uçağımız saat 10.30'da kalkacaktı, yani 9 saat boyu orda takılmamız gerekiyordu. Tarık her sekilde uyuyor mübârek, zaten öyle de yapti. Ben de her sekile girmeye çalıştım, ama sanırım 1 2 saat uyudum. Ilk başta hayvanlık olmasın diye oturarak yattım. O olmadı, uzanarak yattım, ama ayaklarımı oturaklara koymadan yapayım dedim (medeniyiz ya?). Zaman geçtikten sonra "sokmuşum medeniyete" diyerek ayakkabılarımı bile çıkardım ve 1,75 uzandım. Ayrıca maçta ayaklarımız su gibi olmuştu ve havalimanında ayaklarımız donuyordu. Sonra çorap ve ayakkabı değiştirdik ulu ortamda tabuların anasını satarak. Ve nihayetinde Hollanda'ya vardık işte.

Amsterdam'a indik güneş vardı cayır cayır yakan. Insan tuhaf oluyor. Ama hâlâ içim ısınmıyor burada. Çirkin Hollanda'mız. U.G.L.Y. You ain't got no alibi. You ugly! Hey! Hey! You ugly! Bir de iş arama derdi var şimdi. Off anam off..

Türkiye'yi çok özleyecem...

Fo' shizzle..

.

1 opmerking:

Anoniem zei

Auuuuuuuuuuuuu..........