donderdag 30 juli 2009

Ochtendstond


Ik werd vanochtend wakker door dierengeluiden. Wtf hè? Ja, fudging dierengeluiden. Ik woon ergens bij een klein veldje met struiken enz. Tot mijn irritatie werd ik wakker rond 6 uur door junglegeluiden leek. Echt de raarste geluiden. Prrr prr, horr hoorrr, woooek woooek, rrrrrrrrrrie rrrrrrrrrrrie, waaa waaaa. Ik voelde me echt in de Amazone met allerlei exotische vogels. Echt, ik werd er helemaal gek van. Probeer dan maar verder te slapen.

Op een gegeven moment werd het 7.30 en je hoorde geen reet meer. Net alsof die dieren heel amicaal en ludiek een soort van Disney-lied aan het zingen waren om 6 uur en daarna het leven gewoon weer doorging. Mijn fantasie ging natuurlijk weer tekeer ik beeldde mij van alles in: Ik zag een beer (de lead singer) zingen, op de beer gestationeerde vogels die opera-achtig met hun armen zwaaiden en meezongen (achtergrond zangeressen), de duiven synchroon met zijn allen een dansje deden (vliegend wel te verstaan), eekhoorntjes vrolijk de groupies uithingen (wild met de armen zwaaiend, koprolletjes maken, elkaar te lijf gaan etc., groupiestuff dus). Enfin, een te vrolijk gezelschap zo vroeg in de ochtend.

Echt niet fijn zo 's morgens vroeg -als je nog moet werken en heel laat naar bed bent gegaan (wat overigens bij mij meer regel is dan uitzondering). Het is niet dat ik de natuur haat, maar sommige geluiden zijn op sommige tijdstippen toch echt niet welkom. Vooral een chaotisch en massaal vogelgezang niet. Ik ben al helemaal niet te spreken over duiven die naast mijn raam komen chillen en heel irritant "roekoeee" naar elkaar toe aan het shout'en zijn. Fuck you birdies, fuck you.
.

Geen opmerkingen: