donderdag 23 juli 2009

Simple Past

Ik ben al een tijdje in een nostalgie gevoel beland. Mijn jaren-80/90-herinneringenkast in mijn hersenarchief is omgevallen en ik zie die dagen weer voor mij.

In them good old days (yes again) was alles beter:

o- De old-school superhero tekenfilms zoals X-men, Spiderman, M.A.S.K, Voltron. Nu doen we het met Beugelbekkie en dat soort crap (Ja, ik kijk nog steeds tekenfilms);
o- De hiphop/house "I got the power" muziek. In this thing called rap. Ja, dat was the shit;
o- De console games, Tetris, Street Fighter, Super Mario, Zelda. Hadooooken;
o- De uren die je kon verprutsen bij de FEBO-achtige (lokaal: Eric's automatiek) snackbars. Dat was toen de hang-out plek voor de jongeren. Daar stond meestal zo'n arcadekast waarop Mortal Kombat werd gespeeld door de oudere jongeren. Finish him *snelle joysctick moves en een non-chalante afsluiting van de gamer*;
o- Niet geïnteresseerd zijn in de andere sekse, just strictly menacing around. Nu heeft een kind van 12 al een exen aantal op zijn conto. Born to be wild heeft nu echt een nieuwe betekenis gekregen;
o- Waren niet de moslims de "boosdoeners", maar de Turken. Alle Moslims naar Turkije!!!!;
o- Ging technologie niet zo snel waardoor nieuwe aankopen jaren meegingen en top-notch bleven;
o- Was buiten hangen meer vanzelfsprekend omdat je thuis geen shit te doen had;
o- Harun Kolcak nog geen metroseksueel was;
o- De trio Mahsun Kirmizigul-Ozcan Deniz-Alisan nog extreme kiro's waren;
o- De dagen waarop je op TV geen kut reclames zag voor jouw mobiel (hell, je had niet eens een mobiel);

Ja, toen was alles beter. Ik mis die dagen. Of mis ik het jong-zijn en zodoende het gevoel van "forget 'bout it"? Heerlijk onverantwoordelijk. Vast wel. Niet dat ik nu zo über verantwoord en verantwoordelijk bezig ben, maar het speelt in ieder geval in mijn hoofd.Ik denk ook dat ik liever niets doe ipv werken.

Ok, ok, back to the future.

Fenerbahce ruled!!!

.

Geen opmerkingen: