vrijdag 14 augustus 2009

iMac


Mijn PC -een pentium 4 voor zover ik het mij herinner- is inmiddels 4 5 jaar oud, ik word HELEMAAL gek van dat ding. Ik overdrijf echt niet, en ja ik houd graag van overdrijven, maar nu overdrijf ik ECHT niet. Hij start op in 10 minuten en soms zelfs 15 minuten. Wat nog irritanter is, is dat hij soms niet goed opstart, waardoor je opnieuw moet opstarten. Stel je dus voor wat voor koppijn dat oplevert. Ik flip 'm echt thuis. Dat ding heeft al zo veel knietjes gehad van mij, het toetsenbord heeft meerdere vuistslagen moeten incasseren, mijn muis heeft heel vaak een rodeo-ride gehad onder mijn hand.

Het wordt tijd voor een nieuwe pc voor mij. Het wordt 137% een Apple toestel. Ik twijfel nog tussen een Macbook Pro en een iMac (zie foto hierboven), maar hoogstwaarschijnlijk kies ik voor het laatste (een 24 inch beeldscherm wel te verstaan). Ik heb nu al een bookmark archief van hier tot Apple. Allerlei sites met freeware, software, tweaks, backgrounds, tips&tricks etc etc. Nu nog een Apple halen.

Financieel kan ik de aankoop wel bekostigen, echter zal ik daarna niet zo veel geld meer over hebben. Daarom ben ik in wanhoop een spaar-actie begonnen. Ik heb al aardig wat centjes, maar ik heb 2 spaar-acties. Een voor een appeltje voor de dorst (nee geen Apple'tje voor de dorst), waar ik dus niet aan wil zitten, én één voor mijn Apple. Op het moment is mijn spaartegoed voor mijn Apple en dagelijkse uitgaven nog niet hoog genoeg. Ik moet wel een redelijke buffer hebben, anders heb ik straks niets meer uit te geven en moet ik mijn andere spaartegoed opnemen. Wor ik nie vrolijk van aaa.

Eigenlijk is mijn streven een vastcontract, dan neem ik er gelijk een. Op het moment werk ik part-time en het is nog steeds tijdelijk. Ik heb mijn tong wel eens verbrand aan melk, dus ik eet mijn yoghurt nu blazend (zoals ze dat zeggen in Turkije =D). Nog eventjes wachten, dan moet het allemaal lukken hoop ik.

.

3 opmerkingen:

Mr. Jones zei

Ik lees dat je je 24'' scherm ook aan de muur kan hangen! Dat moet je doen man!

Mr. Jones zei

En daar horen dan natuurlijk wel een draadloze muis en toetsenbord bij! En dan niet zeiken dat je met die batterijen moet kutten, gewoon oplaadbare nemen, wanneer ze leeg zijn opladen en andere set erin. Staat veel netter man

ibrim zei

Bence hemen almalisin Ersin.