woensdag 19 augustus 2009

Rama Dan!

De heilige maand is weer nabij (a.s. vrijdag begint het). Yeah I can feel it. Het is voor mij altijd een heerlijke periode. Al dat gevarieerde eten elke dag. De gezelligheid en meligheid zo 's morgens vroeg vóór het dagenraad. De solidaire en über sfeervolle bezoekjes aan familie, bekenden, vrienden om dan gezamenlijk de vasten te verbreken. Ja, het was echt altijd heel leuk.

But (*echo* but but ut ut ut t t t t t) *a shocking tune*, ik kijk er tegen op dit jaar. =o, ja erg shocking. We mogen pas rond 's avonds 9 uur de vasten verbreken. Weet je hoe laat dat is? Héél laat! De laatste uren die je thuis doormaakt zijn altijd vrij moeilijk. De hele dag trek je het dan allemaal, maar op het moment dat je van werk naar huis komt en daarna moet wachten, dan wordt het opeens zwaar. De gemiddelde arbeider komt rond 5 6 uur thuis en moet dus daarna nog zo'n 3 á 4 uur wachten. Ik ben echter 4 uur al thuis. Dit gaat echt een zware maand worden.

Voor de mensen die ook gaan vasten: Rama daaaaaaan!

Voor de mensen die elk jaar hetzelfde vragen: Nee, ik mag óók niet drinken zelfs geen water nee en ik mag óók niet roken. Precies hetzelfde als de voorgaande jaren, er is dus verder niets veranderd in al die gepasseerde eeuwen.

.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mag je Ook niet drinken???:O

Leylâ zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
ErsinB zei

Nee, ook geen drinken =D

ibrim zei

Ya tutarsa