dinsdag 8 september 2009

S.D. "The Anthropomorphic Cabinet"

(click picture to enlarge)

The Anthropomorphic Cabinet, 1936
"Dalí, who had been a great admirer of Freud for many years, purposely wished to depict here in images the psychoanalytical theories of the great Viennese professor, saying apropos these subjects that "they are kinds of allegories destined to illustrate a certain complacency, to smell the innumerable narcissistic odors emanating from each one of our drawers," and more precisely later, "The unique difference between immortal Greece and the contemporary epoch is Sigmund Freud, who discovered that the human body, which was purely neo-platonian at the time of the Greeks, is today full of secret drawers that only psychoanalysis is capable of opening" - Salvador Dali Painting Galleries

Yine hoş bir eser Dali'den. Benim çekmeceleri psiko-analiz ile çözmeye ve açmaya gerek yok. İlla ki karışık gizemli çekmecelerim vardır. Yalnız şu an için hangi çekmecemi açarsanız açın, açlık kokusu gelir. Öyle memnuniyet akan bir çekmecem de yok. Vücudumdaki her çekmece yemek ve şu diye haykırıyor. Sahura kalkmamanın zararları mı diyelim artık? Gerçi kalksam da aç oluyorum.

Bu sene Ramazan zor geçiyor yahu. Yok insan açlığa da sususzluğa da dayanabiliyor, yalnız bundan dolayı diğer işlerini doğru dürüst göremiyor. İş yerinde beynim ilkel-moduna geçiyor resmen. Eve geliyorum, iftara kadar şapsal şapsal etrafta dolanıyorum. Arada bir mutfağa giriyorum ve buzdolabını açıyorum. Demek ki insan bütün gün boyu birşeyler yemek istiyormuş. Yemeden de başka işleri doğru dürüst göremiyormuş. Düşünün, BEN bile (ben ki ufak tefek olduğu için mahlası yumruk olan, yakın geçmişte bıldırcın diye bile hitap edilen adam) bu kadar acıkıyorsam, normal yemek yiyen insan ne yapsın?

Neyse ki şurada daha 11 gün mü ne kalmış. Dişimizi sıkalım daha. Sonra normal bir düzenle yemek yeriz yine. O değilde iftara kadar eve hapis kalmak insanı bitiriyor. İftardan sonra dışarı çıkmak da bir çalışan için zaten zor oluyor. Neyse neyse, 11 gün. Az kaldı.

.

Geen opmerkingen: