zaterdag 3 oktober 2009

Alter my state of mind?

Ik merk nu opeens iets merkwaardigs. Heel erg ironisch dit. Ik quote mijn quote onder mijn blogtitel "Not he is great who can alter matter, but he who can alter my state of mind". Opzicht een leuke quote. Hier komt echter het frappante: Iedereen altered mijn fucking state of mind. Dit is altijd al zo geweest. Ik word altijd zwaar gemanipuleerd en beïnvloed.

Yours truly is altijd al naïef en zwaar goedgelovig geweest. Wat begint als een wantrouwend en starre houding vanaf mijn kant, wordt al snel -als klei- gevormd naar wens van de persoon die iets wil/verwacht van mij. Vaak heb ik ook totaal niet door dat dit gebeurt. Ik denk ook niet dat ik dit erg vind, als alles maar goed loopt. Het loopt echter niet, omdat mensen gewoon barsten van gulzigheid. Ze willen meer en meer. Als ze dan op een gegeven moment zelf ook dienen te geven, merken ze dat ze nooit zoveel kunnen geven als ze hebben geëist. Het resultaat is dan vaak negatief.

Enfin, ik ben alles behalve wat mijn ondertitel zegt. Ik word gevormd zoals het mensen op dat moment uitkomt.
.

2 opmerkingen:

Lô - Lâ zei

Ik zou jou eerder als 'meegaand' omschrijven dan.. Enfin, het is nu tijd voor de volgende stap; hoe voorkom ik datzelfde shizzle!

Anoniem zei

moet controleren:)