dinsdag 13 oktober 2009

Freeze!


Had ik het al gezegd? Dat het koud werd? Ja hè? Nou, een reminder is nooit te veel. HET WORDT KOUD! Ik mocht het weer in levenden lijve gaan ervaren vandaag. Met het één en ander als versiering en verrassing erbij.
.
Vanochtend heb ik weer alle mogelijke bussen die te missen zijn één voor één gemist. Tot mijn ergernis kwamen de volgende bussen ook nog eens te laat. Alle 3 de bussen die ik neem om op werk te komen, alle 3 (!) te laat. Ik ben ook niet te spreken en kan zeker niet oogluikend zijn over het "feit" dat nieuwe chauffeurs gewoon evident traag en voorzichtig rijden. Je raadt het al, ALLE DRIE (!) de bussen werden bereden door debuterende chauffeurs (onder begeleiding, wow).
.
What the fuck dude? What-the-fuck? Niet alleen de gangster oma's van de Douwe Egberts reclame, maar elk fulltime-levende/semi-levende/quasi-levende oma zou die chauffeurs stof laten eten (eat dust?). Haastige spoed is zelden goed? "Ga daar, ga daar" zoals mijn medeallochtonen van Marokkaanse afkomst dat zo simplistisch, maar ó zó diep verwoorden. Wat een bullshit. Tijd is geld, dat is wat toepasselijk en van deze tijd is. Door o.a. deze "razende" schildpadden ben ik vandaag 2 uur (!) te laat gekomen op werk. Mijn persoonlijk record.
.
Ok, nu maar eerst terugkeren naar het main subject "de kou" (en daarna jullie nieuwsgierigheid naar mijn foto van een koptelefoon wegwerken, oeeh). HET WAS KOUD. Ik heb naar schatting -van mijn 2 uur durende reis naar freaking Beverwijk (afstand tussen Zaandam en Beverwijk is lachwekkend kort)- ongeveer een uur buiten op de bussen staan wachten. HET WAS KOUD! Wejow, om dan maar weer iets te quoten van mijn medeallochtonen van Marokkaanse afkomst. Het is ook zeker niet bevorderlijk als de bushaltes ingenieus geplaatst zijn op locaties waar je van 5 fronten (oost; west; noord; zuid; en van boven -vooral desastreus voor kale mensen) wordt gesnerpt door windstoten.
.
Het enige wat dan als meevaller door het leven kon was mijn koptelefoon. De UltraSone Dj1. Yeah beybi. Een beest, vertel ik je. Heerlijk warm zo om je oren heen. Zó belangrijk voor mij. Mijn oren zijn namelijk de eersten die lijden als het koud is. Nú had ik het warm bij mijn oren daar. Daarnaast natuurlijk geweldig helder muziek.
.
Afijn, onder het genot van Mercan Dede en zijn geweldige muziek ben ik ondanks de kou en bevroren buschauffeurs weer een ochtend doorgekomen.
.

2 opmerkingen:

ibrim zei

Yumrugun mu dondu len

ErsinB zei

hemde nasıl.