woensdag 11 november 2009

Evolved Insomnia

Yıl 1983, küçük ama bir Metropola bağlı olan Zaandam şehirinde hergün ve dünyanın heryerinde vuku bulan bir küçük mucize gerçekleşir. Bir can, bir cana vesile olur. Beyaz ve steril bir odada gözler açılır ve ağlama sesi duyulur. Nur topu gibi bir oğul meydana gelir. Nur topu mu yoksa futbol topu mu olduğu hakkında o an için bir tereddütün olgusu oluşur. Zira hemşire hanım o nur ve futbol topu karışımı oğulu kucaktan düşürme başarısına imza atar. Fırından daha yeni çıkmış taze ekmek için bekleyen sabırsız ve minnettar müşteri misali, -mutluluktan havalarda uçan ve babalığa henüz yeni debut yapan baba- elleri açık mutlu mutlu oğlunu beklerken, adamlar bebeği ellerinden düşürürler. Ve o bebek bu vesileyle erken yaşta babanın sinir krizi ile karşı karşıya kalır. O yere düşmenin ve muhtemelen kafaya darbe almanın şokundan olsa gerek, yıllar sonra bu çocuk hala normal fonksiyon edemez. Bu, bir gencin hayata talihsiz şekilde göz açmasının hikayesi, siyah beyaz film gibi biraz.

Evet, yukarıda anlatılan kişi benim, ta kendisı. Bu gerçekten vuku bulmuş bir hikayedir. Tabii yazılı delilim yok. Rapor edilmemiştir sanırım. O zamanlar görüntüleri kayıt edebilen telefonlar felan da yoktu. Kamera da zaten büyük bir lüksmüş. Kısaca gözle görülür kanıt yok. Bu verilerin kaynağı bilhassa babam ve illa ki annem. Ve bana öğretilen şu vardı: anne ve baba yalan söylemez =D. Buna binaen anlatıyorum. Kabaca ve sözün özü, doğuyorum ve bomba gibi düşüyorum hayata. Ama patlamıyorum. Sanırım zamanla patlak veriyorum. Bunun tesiri ise günden güne çoğalıyor gibi. Ecele yog, konuyu yine taşıyorum bir yere doğru. Hazır olun, geliyore. Bence...

Kendimi bildim bileli ben uykusuzum, yatağıma girdiğimde rahatsızım, kendimi bildim bileli ben benim, benden içri ben var Sagopa K'nin dediği gibi. Kısaca uykusuzluk ve ben zaten iç içe olan şeyler. Mesela küçükken -12 yaş öncelerinde-, hatırlarım, babam zorla yatağa yollardı. Biz kardeşimle kelime oyunları oynardık, uyumamak için her şeyi yapardık. 12 yaş sonrası zaten fiyasokoydu. Sabah 3 4'lerde yatıp, okulun ilk 2 3 dersini kaçırırdım. Sonra 17 yaş sonrası oldu, gece hayatı zaten çoğaldı, derken "uyku" denilen fenomen yok oldu hayatımdan. O günlere kadar en büyük problemim gece uykuya dalmaktı. Saatin kaç olduğu farkı olmaksızın, kesinlikle uykuya dalamazdım. Kıvran babam kıvran. Kaç defa doktorlara gittim, hatta haplar da yuttum. Öyle ya da böyle, bu duruma boyun eğmiştik. En azından uykuya daldıktan sonra durmaksızın uyuyabiliyordum sabaha kadar (hey gidi günler).

Gel gelelim bu bebek yaşta doğum sonrası betonla sevişmenin sonradan evrim geçirmiş tesirine. Hadi uyuyamıyorduk geceleri ve geç saatlerde anca uyuyorduk, buna alışmıştım. Şimdi bir de geceleri zırt pırt uyanmam girdi işin içine. Yaklaşık 3 haftadır her Allah'ın günü (7 tanedir) geceleri en az üç (sayıyla 3) defa uyanıyorum. Sanki bir bok varmış gibi -ki yok- sürekli 5,5 ve 6 arası uyanıyorum. Sonra bir de kurduğum saatin 15 dakika öncesi uyanıyorum. Bunların ikisi garanti. Onun haricinde gelişigüzel saatlerde (pek de güzel değil gerçi) uyanıyorum arada. Nedir abi bu? Tamam, söylentilere göre ve bana aktarılana göre kafamda bir cıvata yalama yapıyor arada. Bunu istikrarla kabul ediyordum zaten. Yalnız sanırım artık o cıvata tamamen koptu düştü. Beyin artık ne uykuya dalabiliyor ne de daldığı uykuya tutunabiliyor.

Eskiden uyuyamadığımda "ritmin bozuk" felan derlerdi (doktor olsun, aile fertleri olsun). Çalıştığında düzelir derlerdi. Yani büyüdüğünde düzelir derlerdi. Hani? Eşek kadar adam olduk, ama olacak olan olmadı? Hatta daha da kötüleşti. Yine mi büyümeyi bekleyeceğim? Uyuyamıyorum abi ben! Ben yapamiiko, ben büyiim oöle yapiiam

.

6 opmerkingen:

pitamientje zei

Heb je ook wallen onder je ogen?

ErsinB zei

Ik heb ogen boven mijn wallen. Mijn ogen worden met de dag kleiner.

pitamientje zei

Neem een halve dosis euthanasie middel. Dan ga je net niet dood maar toch val je in een diepe slaap.

ErsinB zei

Heb jij t al uitgetest? Het is namelijk wel de bedoeling dat ik de volgende ochtend nog wakker wordt. Anders wordt mn baas boos =D.

pitamientje zei

Nee, maar je had vroeger gewoon wat meer pindakaas moeten eten, want daar zitten heel veel pitamientjes in.

ErsinB zei

Mijn moeder heeft nooit gezegd dat het gezond was. Stom he? Ikvinik gewoon lekka.