vrijdag 4 december 2009

Vitaminsiz

Geçen hafta pazartesi doktora gitmiştim, salı da kan aldırdım. Bundan önceki yazımda anlatmıştım o hadiseyi. O günden bu yana neredeyse her gün sonuçları soran oldu. Iş yerinde, evde, arkadaşlar, sanalcılar vs. Hepsi sağolsunlar, bu hafta her Allah'ın günü sordular. Bugün yine iş arkadaşı sorunca, doktoru arayayım dedim. Sonuçlar gelmiş.

Ben heyecanla bekliyorum tabii ki telefonda. Sonuçta 6/7 (belki de 8, unuttum =p) ayrı hastalık için bakıldı:
- Tiroid (hayatımda Türkçesini duymamıştım, ilginç isimmiş. Flemenkçesi 'schildklier' oluyore);
- Kansızlık/anemi;
- Şeker hastalığı;
- Lösemi;
- Vitamin D eksikliği;
- Sanırım MS de görmüştüm listede. Atıyor da olabilirim, hafızam sağlam değil benim. Hep kısaltmalar vardı ve çok M harfi görüyordum, o bakıma;
- Diğerlerini hiç hatırlayamıyorum. Dediğim gibi hep kısaltmalar vardı. Enteresan görünüyor benim gibi cahiller için =D;

Neyse aralarında baya ciddi hastalıklar var. Ve kendimi de yıllardır iyi hissetmiyorum. Halsizlik mi desen, yorgunluk mu desen, uykusuzluk mu desen, iştahsızlık mı desen. Hepsi mevcuttu bende. Dötüm yusuf yusuf etmiyor değildi hani. Bir haftadır gizliden stresini yapıyordum. Doktor (yahut artık kimse telefondaki) biraz beklettikten sonra sonuçları verdi. Ne olsa iyi?

Vitamin D eksikliği varmış sadece. Gerçi çok ciddi eksikmiş. Ama işte onca hastalık görünce, bu biraz hafif kaçıyor =D. Allah'a bin şükür tabii ki, başıma bela istediğimden değil. Ama cuk diye oturması fena oluyor. Zira babam yıllardır hastalandığımda, öksürdüğümde, osurduğumda, ota boka herşeye işte "vitaminsizsin" derdi. Adam haklı çıktı her ne kadar sürekli atmış olsa da. Bir de Hakan'ın sürekli bana vitaminsiz diye hitap etmesi vardı, onu da tebrik ediyorum tespitinden ötürü.

Vitaminsizlikmiş meğerse yorgunluğumun sebebi. Vitamin D eksikliği, güneşe az görünmekten kaynaklanıyormuş. Kadın zaten daha fazla dışarı çıkmamı tavsiye etti. Hollanda'da deli güneş var ya. Sabah akşam millet don kilot geziniyor. O derece güneşli bir ülke. Tavsiye çok yerinde yani =D. Neyse bu tavsiyeden ziyade bir de hap yazdı. Uzun süre yutman lazım, yarım sene, bir sene gibi dedi. Oh ne âlâ. Uyku hapı yetmiyormuş gibi, bir de bunu yut artık. Haricinde (bazı) balıklar da iyi geliyormuş, lâkin balık yemesini hiç sevmem. Neyse sağlık önemlidir derler, zorlayacağız artık.

Şimdi merak edenler öğrenmiş oldu artık. Ersin vitaminsizmiş =D. Beni merak edenleri buradan öpüyorum. Haplarla işimizi göreceğiz inşallah.

Vitaminsiz Ersin'den hörmetler.
.

5 opmerkingen:

Lô - Lâ zei

Sende ama külüstür çiktin. Kansiz, vitaminsiz, uykusuz; o ooo seni alan yandi. Wablief :idi:

Lô - Lâ zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Black Pearl zei

Benim de D ve B12 vitaminleri eksikligi ciktiginda doktor Türkiyeye tatile git gunesin altinda dur dedi. Hollandanin gunessizliginden D vitaminine ihtiyacim var dusunebiliyor musun? Soldum burda resmen. Tabiki haplarla toparladim kendimi.

ErsinB zei

Yutuyorum valah haplari aklima geldikce. Faydasi var mi bilmem. 1 sene kullanacaksin dedi doktor. Olme esegim olme.

Lô - Lâ zei

Kullanacaksin baska çaresi yok. E aslinda sana müstehak, beni dinleyip zamaninda gitseydin koca yili simdilerde devirmistin bile. Bu arada kurban eti yeseydin sifa niyetin -- ha yine bu arada seninde (altini çizerek diyorum) geçmis bayramini kutlarim. :idi: