zondag 24 januari 2010

I don't wanna wait, for our lives to be over


*dududumduuudumduuum*

Aa dat waren de dagen. Ik was toen rond de 15 jaar, nog een verse teenager. Na school lag ik gelijk op mijn bed en ging ik heel serieus Dawson's Creek kijken. Ik stam van de Dawson's Creek generatie. Ik ben er trots op. Elke keer als ik de tune hierboven hoor, dan dwaal ik af naar die dagen. Op een of ander manier was alles toen preutser en minder wild en bombastisch. Dawson's Creek was daar een voorbeeld van. Oké, ook in die serie plantte iedereen zich voort met de lichtsnelheid. Als je met een helikopterview naar de serie keek, dan was het inderdaad een orgie. Zowat iedereen had het wel eens een keer met elkaar gedaan. Maar toch bleef het preuts ingepakt. Dat kwam voornamelijk door Katie Holmes denk ik. Zij straalde iets onschuldigs uit. Zó naïef, zó onrijp, zó schattig. Ik had een serieuze crush op haar. Natuurlijk keek ik Dawson's Creek ook puur om haar. Die nerd die Dawson speelde, maakte het verhaal ook tig keer preutser dan het eigenlijk was. Dude, wat was hij een pussy. Anyway...

In die periodes waren vampierachtige series ook in. En niet zo gay zoals Edward van Twilight is hedendaags. In die tijden waren ze meer macho, meer obscuur, veel grauwer, in ieder geval minder gayish-romantisch. Nee, we hadden de schone vrouw Sarah Michelle Gellar als Buffy The Vampire Slayer. Damn, wat was ik gek van die serie. Niet om alle actie of dergelijke, maar puur door SMG. Daarnaast had je die vierkanthoofdige gozer die in Angel speelde als vampier. Angel liep soms parallel met Buffy, ze hadden gevoelens voor elkaar. Er was dus wel degelijk romantiek in het spel, volgens mij is Twilight dan ook een zware rip-off van Angel en Buffy. Echter is Edward zo gay en onwaarschijnlijk utopisch als het maar kan. Angel was mannelijker. Anyway...

Een andere supernatural serie was Charmed, ook die keken we natuurlijk om de vrouwen. Alyssa Milano to be specific. Deze vond ik dan wel wat minder, maar de actie was wel leuk. Heksen, demonen, tovershizzle etc. etc. Was wel lekkere entertainment destijds. Wat in die tijden ook uitgezonden werd, was Friends. Dat is echter generatievrij. Elke generatie kijkt naar Friends. Dat waren wel leuke onschuldige dagen hoor. Niet dat ik niet tevreden met het aanbod van nu, hell no. Vroeger was het leuk, maar nu...

Nu hebben we Scrubs (al stamt dit ook al van een aantal jaar geleden). Scrubs is bij verre mijn meest favoriete serie. Ik lig altijd plat om die serie. Daarnaast hebben we als kanaal gewoon Comedy Central en dat hadden we vroeger toen ik nog een young punk was niet. Deze zendt van alles uit in de categorie comedy (logisch ook als je naar de naam kijkt hè?). Te denken valt aan series zoals Family Guy (hilarisch), South Park (mijn antidepressiva) en Frasier (zo droog dat je niets anders kunt dan lachen). De laatste tijd kijk ik veel meer naar My name is Earl en ook die bevalt mij goed. Anyway...

Om het dan maar te vergelijken. Vroeger was de humor niet echt wow moet ik zeggen, buiten Friends en Seinfeld. Nu hebben we echter series die mij afgekort in een volgende gemoedstoestand plaatsen: ROFLMAO (rolling on floor laughing my ass off) en PMSL (pissing myself laughing) =D. Gelukkig is humor met mij samen verder gegroeid en ontwikkeld. Over die gay teenager series kan ik geen vergelijking maken en een mening vormen, want ik volg er geen een. Ik denk dat ik me toen gewoon eenzaam voelde en daarom zulke dingen keek =D. Toch blijft dat nummertje van Dawson's Creek bij mij hangen, hoe gay het ook is.

Anyway...

I don't wanna waiiiit, for our liiiives to be ooveeeer

*dududumduuudumduuum*
.

2 opmerkingen:

YunusB zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
YunusB zei

Duuuude... Duuude! Hoezoo?? Hoeezooo?? Hoezoo geen Fresh Prince of Bel Air???? Ik moest laatst nog aan Will denken door je blog hieronder, check deze link:

http://www.youtube.com/watch?v=ktc5-jCqf5w

HAhaha geweldig! 'Eehy Mike! can we get a lil James Brown?' 'EeEEeeeEK!'