vrijdag 15 januari 2010

Top

Havalar Hollanda’da hâlâ çok soğuk. Soğuk olmasıyla beraber her taraf kar. Kar olduğu yerde, kar topu atmaca da vardır. Genelde sempatik bir ortamdır kar topu atmaca. Dışarıda çocuklar birbirlerine atarlar. Bazıları bir tabelayı hedef alır, gurupcana vurana kadar yarışırlar. Hoş hareketler bunlar.

Yalnız bazı denyolar gider yolda olan arabalara kar topu atar. Özellikle otobüsler bunun hedefi olur. Bunu yapan kitle ise ne yazık ki çoğu zaman Türk milleti. Hadi arabayı bombalamayı normal karşılayalım. Gençtir, düşünmez, delikanlıdır vs vs. Ama geçen bir de başka ilginç manzarayla karşı karşıya kaldım.

Bizim süpermarketin oradan geçiyordum ve orada bir gurup Türk genci vardı. Türk gençleri orada sap sap dikiliyordu, her zamanki gibi. Bir de orada bir direğe bağlı olan küçük köpek vardı. Sahibi markete girmiş olsa gerek. Köpek oracıkta sakin sakin bekliyordu. Tahmin edebildiğiniz gibi Türklerden biri kar topu atmacada, hedef olarak köpeği belirlemiş. Sürekli kar topu atıyordu 3 4 metre uzaklığında olan köpeğe. Köpekte haliyle rahatsız oluyordu bundan.

Ben de gayet rahatsız oldum bu durumdan. Zira Türk olarak zaten itibarımız dibe vurmuş Hollanda’da. Genelde agresif, ahlâksız insanlar olarak tanıtırlar bizi. E bu hareketler de tabii ki onaylıyor adamların düşüncelerini. Çocuğa rahatsızlığımı dile getirdim. “Köpeğe atmasana” diye söylendim. Ne dese iyi? “Niye?” dedi bana ve ilk etapta öküzlüğünü belli etti. Bunun üzerine ben “O da bir canlı yaratık” diye cevap verdim. Ufak kardeşimiz ise “cansız olsaymış bana ne” diyerek öküzlüğünü teyit etti.

Kendisi de öküzlüğünü farkına varmış olmalı ki, kar topu atma eylemine bir son verdi. Ben ise kendi yoluma devam ettim orada. Nedir bu Hollanda’daki Türklerin ahlâksızlığı anlayamıyorum. Sonra “ayrımcılık yapıyorlar böhöhö” diye sitem ederler. Etmesin de ne yapsın Hollandalı be ilkel zekâlı öküzüm?
.

1 opmerking:

Lô - Lâ zei

Faslilari küme atma; alayi top - sapigi.

günümüzde diziler pedagojik fonksiyonlari üslenmis dolayisiyla 4cü kusagin isi yas. Ensest bile mubah diyecek pozisiyonlar yasan(a-b)iliyor.