donderdag 4 februari 2010

Winternoia

Ik hoor alleen maar rare dingen van mensen de laatste tijd. Iedereen reageert en leeft een beetje verstrooid. De winter beïnvloedt het hersenwerk volgens mij. Ook dat van mij werkt indolent. Aanhoor:

o Ik stap de bus in en geef de chauffeur aan dat ik naar Zaandam wil. "Hoeveel strippen is dat" wordt er weer gevraagd net alsof ik het werk al jaren doe en ik zeg "5". Bovenop de strippenkaarten staan de prijzen en dat was in dit geval € 1,60 en € 2,40 wat een totaal maakt van 4 euro. Ik geef mijnheer de buschauffeur 10 euro en hij begint met rekenen, pakt eerst 20 cent en zegt "uhhm 4,80 even kijken, uuhm". Jesus dude! Ik spring er gelijk tussen en zeg dat het 4 euro kost. Hij geeft vervolgens het weer de schuld, "Ja, het is zo koud". IJzersterk =D

o "Laminaat is goed man. Boven bij nummer 386 [nummer weet ik niet meer zeker]. Goede laminaat. Je moet komen man. Rustig", zegt mijn Afro-Amerikaanse buurman van een aantal verdiepingen boven. Wat hij bedoelt? Dat mag Joost weten, maar ook hij zal dit hoogstwaarschijnlijk niet kunnen ontcijferen. Bovengenoemde was trouwens zijn reactie op mijn sociale uiting van "Fijne avond man" na het stappen uit de lift. Hoe kan je op een simpele "Fijne avond", zo een antwoord geven over een laminaat? Logica?

o Onlangs had mijn collega van het andere geslacht in onze kamer het over een lied dat als volgt gaat: "Ik heb een zachte G, maar ook een harde L". Samen waren we de beroerde muziek van Nederlanders aan het bekritiseren en ridiculiseren. We vonden het beiden te carnavalachtig en waren overigens van mening dat dit lied (tekst) nergens op sloeg. Ik met mijn stupid ass die heel naïef nog niet begreep waar het lied op doelde (ik had 't overigens nog nooit geluisterd), stelde haar de volgende vraag: "Oké, de zachte G komt van Brabant of Rotterdam, maar waar komt de harde L dan vandaan?". Zij kijkt me half beschaamd en overrompelt aan en zegt: "Ersin kom op, je moet dat toch weten. Een harde.." en ik antwoordde direct "Ooooh shit, oooowkee, ik vat m". Stupid ass me. Voor de even "nuchtere" mensen als ik, de L staat voor lul.

o Zo liep ik een tijdje geleden met een andere collega door de gang na het roken. Mijn collega stopte bij de wc' s en zei: "Ik ga eens even vergaderen" en liep de wc's in. Oké, dat van hem was waarschijnlijk grappig bedoeld. Maar toch, die grap alleen al toont aan dat men zoekt naar verschillende hersenactiviteit :D. Toffe collega is het wel, hij heeft altijd de leukste grapjes in huis.

What the fuck, are we bitches cookin'? De kou doet ons zeker niet goed.
.

1 opmerking:

YunusB zei

Kijk daar heb je nou geen last van als je WEL houdt van die kou en de winter. Ik merk juist dat ik steeds meer gevatte opmerkingen maak en dan ook nog eens in het Engels! Winterdepressie amehoela! Je zeurt gewoon te veel neef, dat kan wel wat positiever hoor!
(er komen veel films deze maand, ik heb een weekje vakantie over 2 weken..)