zaterdag 1 mei 2010

Busted..

Oké, ik denk dat ik het zeker weet. Er bestaat een correlatie tussen mijn geluk (in de zin van, happiness) en blogschrijven. Hoe gelukkiger ik mij voel, hoe minder ik een behoefte heb om iets te schrijven. Blog schrijven wordt dan eerder een impulsief bezigheid. That's it. Anders denk ik niet eens aan een blog. Ik heb het door. Mijn blog is mijn klaagmuur, ik uit er mijn frustraties. Wat logischerwijs leidt tot minder berichten als ik niet gefrustreerd ben. Wow.. Wat zullen mensen die mijn blog zo nu en dan lezen blij zijn voor mij. No offence, maar ik houd sowieso niet mijn blog bij omdat anderen het lezen. Het is eerder dat ik mij verveel en daarom dingen schrijf. Daarnaast denk ik ook wel eens "wat als ik 30 jaar verder ben, dan kan ik mijn blog herlezen". Vet hè? Ja..

Maar dat is het dus. Ik schrijf niet veel omdat ik me gewoon te lekker voel. Het weer zit mee, op werk gaat alles zoals het hoort, het leven zit mee, mijn vrouwtje bezorgt mij absoluut geen koppijn en heeft zelfs een abnormaal positief invloed op mij. Heb serieus weinig te klagen. Behalve dat meer geld hebben wel wat leuker zou zijn. Ik ben nog altijd een electronicafreak. Aangezien ik met mijn coole ass mijn dure fototoestel op de luchthaven was vergeten en dus nu geen toestel heb, wil ik een nieuwe kopen. Een betere natuurlijk! Beter is vaak ook duurder. Duurder is vaak duur. Duur is irritant. Irritant is het als je portemonnee geen draagkracht biedt om iets te kopen. Evengoed vind ik wel een manier om de Panasonic DMC-GF1 te bemacihtigen. Geen illegale praktijken natuurlijk, gewoon een Primeline of iets in die richting. Er is echter een knelpunt en dat is dat ik een iPhone wil: De nieuwe die nog uit moet komen wel te verstaan. Je raad het al, dat kost ook geld. En ik zal dan ook stiekem verklappen dat ik ondertussen trouwplannen heb. En ja hoor, daar heb je ook geld voor nodig.

Buiten mijn cashflow (te weinig dat naar binnen flowt, te veel dat naar buiten blowt) en verlangen naar elektronica, gaat alles geweldig. Zolang dit zo blijft, zal ik ook alleen impulsief dingen gaan plaatsen. Als ik bijvoorbeeld een leuke serie zie, een leuk muziekje hoor of als Fenerbahçe in de komende 3 weken kampioen wordt. Oh nog een reden kan een trip buiten Nederland zijn. Ja, heel interessant. Dat was het dan.
.

5 opmerkingen:

Ngöt zei

Meer arbeidsuren = meer geld
Olm je werkt al een jaar 18 uur per week ofzo. Tijdens je studietijd was je meer aan het werk :P

Mvg,
Ngöt (baaaa gelsene) trouwens laatste keer zag ik pas om 23uur dat je gebeld had

ErsinB zei

Inmiddels al een tijdje op de 24 uur. Binnenkort 30. Dan ben ik wel even een tijdje zoet :D.

Hahaha tijdens mn univ jaren werkte idd gewoon meer dan 18 uur. Verdiende ook heel wat minder natuurlijk :D.

@PS
Ja man, dat was na de film. Volgens mij heb jij mij ook nog gebeld daarna. Donderdag zit ik weer in Belgie, dus ik moet even kijken. Heb jij weosndag vrij?

Black Pearl zei

Als je gaat schrijven wanneer je unhappy bent, dan wordt het een depri blog (zoals die van mij haha).

Je moet je kasstromen beter ordenen. İk kan je een paar manieren opgeven hoe je dat kan doen heel bedrijfseconomisch. Nooit meer uitgeven dan dat er binnekomt en eerst schulden aflossen. Anders gaat je solvabiliteit eraan.

Fenerbahce gaat niet kampioen worden in de komende drie weken en die beker kan je dit jaar ook op je buik schrijven. (hoop ik).

ErsinB zei

Ik ben sowieso niet meer van de depri. Dat trek ik niet meer.

Tell me how. Ik ben iemand die slecht spaart, veel geld uitgeeft aan electronica en geen administratie kan bijhouden. goede basis of niet :D?

Olacaz olacaz, sen gör :D. Yarın kupa, iki hafta sonra lig =D.

Black Pearl zei

tip 1: automatisch sparen, opgeven kan via internet bankieren.

tip 2: open een internetspaarrekening

tip 3: electronica veroudert zeer snel, daardoor heb je geen voldoening omdat er inmiddels een nieuwe uit is. Ga een model in de gaten houden, wacht totdat het uit is en daarna moet je wachten totdat het goedkoper wordt! Je weet eerst heb je mensen die het per se willen hebben daardoor blijft het eventjes duur. Daarna komen de mensen die hem alsnog willen hebben, maar dan is het product een stuk goedkoper. Hou de electronica zaken goed in de gaten. Sommigen geven korting als je goed zeurt (mediamarkt).

tip 4: ruimtegebrek. Teveel spullen zorgt ervoor dat je het ruimte weer opnieuw moet inrichten. Dat is ook weer een gedoe, dus je kan gewoon beter wachten met iets nieuws kopen.